Hlavní obsah

Právě si můžete koupit Audi R18, závodní speciál z Le Mans

Foto: Art & Revs

Budoucí majitel bude postaven před obrovské dilema, jestli auto zakonzervovat, nebo s ním občas vyjet. Co byste udělali vy?

Tohle není lecjaký závodní vůz, tohle je Audi R18 TDI, tedy novodobá a vítězná technika! Údajně jde o jedinou R18 v soukromých rukách a fabrice se asi moc líbit nebude, že se tohle auto bude prodávat. I když… Člověk by se ani nedivil, kdyby si ho sama odkoupila!

Článek

Divíte se tomu nadšení? OK, kdy naposledy jste viděli plně funkční moderní závodní auto kategorie LMP1, které byste si mohli koupit? Většina podobných speciálů trůní na červeném koberci v továrním muzeu, případně jsou pečlivě uložené v dobře střežených depozitech se stálou teplotou i vlhkostí.

Foto: Art & Revs

Vůz je plně funkční, po repasi a s původní elektronikou

Podle Art & Revs, lucemburského prodejce luxusních a sportovních automobilů, jde o „jediný plně funkční model R18 TDI Ultra v soukromých rukou“. A když prozkoumáte internet a obvoláte všechny aukční síně, zjistíte, že je to pravda. Možná že seženete vítězná auta z Le Mans z padesátých, šedesátých i sedmdesátých let, ale tyhle kousky se prostě běžně neprodávají. Jinými slovy… Tohle je mimořádná příležitost!

Audi R18 TDI má v rodokmenu 18 vítězství ze 47 závodů a jeho nadvláda na Le Mans byla drtivá. Tento konkrétní model R18 je z roku 2011, tedy s označením Ultra, a jde tedy o ještě čistě spalovací motor bez komplikovaných hybridních technologií, které měly všechny e-trony quattro poté. Jinými slovy, pro toho, kdo by chtěl s autem skutečně jezdit, ne ho jen někde postavit, je tohle zatraceně dobrá zpráva, protože toto auto bude výrazně snadnější na vlastnictví, řízení i údržbu než jiné exempláře. I když pravda je, že Art & Revs zmiňuje, že „bývalý inženýr Audi Sport se bude o vůz dál rád starat a podporovat jeho nového majitele při závodění“.

Vůz má šasi číslo 100, a podle Art & Revs jde o jedno z osmi aut vyrobených v této specifikaci. Stejně jako ostatní modely z této série nikdy nezávodil, byl používán pro testování, homologace FIA a Audi ho s sebou sice na závody několikrát vzalo, ale vždy jen jako zálohu.

V roce 2013 bylo auto upraveno do podoby pozdějších hybridních modelů a Audi ho používalo pro média a výstavy, zatímco skutečná auta se testovala a závodila. Jenže v roce 2018 byl v Audi Sport tento závodní automobil vrácen do původní specifikace, a podle Art & Revs už od té doby neujel ani metr. To znamená, že vznětový motor 3,6 litru V6 s výkonem 532 koní a sekvenční převodovkou bude v dobré formě a budoucího majitele nečeká (zatím) repase.

Přijde vám to senzační? Pak vězte, že se podle všeho taky jedná o jedinou R18, která je plně funkční, připravená k závodění a s původní řídicí jednotkou ze všech ostatních aut, ze kterých Audi udělalo před prodejem v podstatě výstavní kusy!

Cena? Pokud se musíte zajímat o to, kolik stojí, pak na něj určitě nemáte. Art & Revs vám dá cenu jen na vyžádání, a pokud za sebou nemáte závodní tým, slavnou minulost nebo pořádný balík peněz či ideálně všechno tohle pohromadě, pak se ani neobtěžujte hledat na Art & Revs telefon. Ale velká paráda, že?

Související témata:
Načítám