Článek
Vzhledem k tomu, že je D1 nejvytíženější českou dálnicí, která je ale zároveň neustále opravovaná, je moc dobře, že budou přes zimní sezónu práce ukončeny. Jen si představte situaci, kdy se opravdu ke slovu dostane zima a napadne sníh. Asi je vám jasné, jak by to pak ve všech těch zúžených úsecích vypadalo. ŘSD se chce přesně těmto situacím vyhnout, proto během listopadu začne postupně ukončovat všechny práce. Ovšem může se stát, že počasí bude silničářům přát a ukončovací práce se protáhnou až do prosince. S prvními mrazy bychom ale jako řidiči už měli mít klid.
Ovšem hned na jaře nás D1 nejspíš pořádně potrápí. Silničáři totiž chtějí rozšiřovat most Vysočina nad Meziříčím. Ten je v provozu rovných 40 let a nejen, že jeho stav už není to, co býval, ale jeho rozměry neodpovídají dnešním potřebám. Proto bude most v rámci modernizace dálnice rozšířen o 75 centimetrů, aby vyhovoval dnešním dopravním standardům. Práce by měly trvat do roku 2020 a během té doby bude most až na 100 dní dokonce zcela uzavřen, což může ve Velkém Meziříčí, ale i na dálnici D1, způsobit dopravní kolaps. Proto bude prostor pod mostem osazen automatickým digitálním varováním před dopravními kolonami.
Práce během celé zimy mají naopak pokračovat na výstavbě nových úseků dálnic napříč celou ČR. Je jasné, že během nevyzpytatelných zimních měsíců není možné dělat pokládku, ale zemní práce provádět lze. Proto dělníky jistě potkáte na výstavbě pokračování dálnic D6, D11, D48 a také D3. Dávejte na těchto místech velký pozor, protože přes zimu často panují zhoršené podmínky, kde je brzy tma, často bývá mlha, a navíc jsme o něco unavenější než v létě. A všichni přece chceme dojet do cíle v pořádku.