Článek
Jasně, do výroby se s největší pravděpodobností nedostane ono ohromné zadní křídlo a patrně i mohutný zadní difuzor pod ním bude ve výsledku trochu subtilnější. Dále moc nevěříme tomu, že se do výroby dostanou ta závodní kovaná kola a pak také čtyřdveřová verze by se mohla lépe prodávat. Ale rozšklebený čumák, nízký a široký postoj – to jsou základní znaky, které mají šanci přežít. Že bychom se dívali na budoucí Cupru Ibizu?
Dalším vodítkem k faktu, že tento „Městský rebel“ neupadne jen tak v zapomnění, je, že o něm víme až podezřele podrobné informace – jako například přesné rozměry. Tedy konkrétně: délka 4 080 mm, šířka 1 795 mm a výška jen 1 444 mm. Jinými slovy, pokud jste odborníci přes tabulky rozměrů a velikostí kufrů – je na tom velikostně téměř stejně jako Volkswagen Polo.
Koncept Cupra UrbanRebel však pojede o kus lépe než běžné Polo. Vlastně pojede ještě o něco lépe než Polo GTI. Cupra totiž slibuje výkon 430 koní a odhadované zrychlení na stovku za těžko uvěřitelných 3,2 sekundy. Tomu se říká kapesní raketa!
No a teď přichází ta chvíle, kdy patrně většinu čtenářů zklameme a nadšení rychle uvadne – zmíněné výkony totiž bude podávat elektromotor. Griffiths vizi odůvodňuje takto: „Městský elektromobil, jako je například tento, je po stránce strategie klíčový projekt nejen pro nás, ale i pro celou společnost Volkswagen Group, neboť výhledově je v plánu vyrábět až 500 tisíc takových vozů ročně.“
Vzhledem k rozměrům auta je pochopitelné, že bude jezdit na zkrácené verzi platformy MEB, čili tzv. „MEB Short“, ta by zároveň měla v budoucnu sloužit jako základ pro „vstupní“ elektromobily od sesterských firem Škoda, Audi a pochopitelně i VW. „Tento závodní koncept nám dává jakousi ideu zbrusu nového designového jazyka pro budoucí silniční vozy a měl by především inspirovat nový druh mobility,“ dodal při představení konceptu Griffiths.