Hlavní obsah

Potvrzeno: Bugatti Chiron dostane bratra!

Foto: Bugatti, AutoWP.ru

Bugatti Chiron už nebude jediným modelem značky

Když se nad tím člověk zamyslí, žijeme ve skvělé době, jeden by skoro řekl v době rozkvětu automobilového průmyslu. Jen během posledních pěti let jsme zažili hybridní hypersporty s výkony okolo 900 koní, z hot-hatchů se staly kapesní zbraně, do módy vešly okruhové verze standardních modelů a supersedany dosahují výkonů jako před dekádou právě hypersporty. Máme novou NSX, Toyotu 86 a přijde nová Supra a tak bychom mohli pokračovat.

Článek

Oproti útlumu zhruba dekádu zpátky je to obrovský pokrok. Výsledkem však je, že i „špeky“ jako Lamborghini Aventador a Ferrari F12 se stávají tuctovou záležitostí. Proto vzniklo Centenario a F12 TRS. A patrně si totéž myslí v Molsheimu – ano, Chiron dostane bratra. A Bugatti Divo, jak má znít jeho jméno, má být „vůz velmi specifického zaměření“.

Jméno Divo je podle očekávání odkazem na slavného závodního jezdce – Albert Divo se do historie značky, i té závodní zapsal dvěma vítězstvími v legendárním závodě Targa Florio na konci dvacátých let minulého století. Takže očekávejme něco velkolepého. S cenovkou kolem 5 milionů eur a počtem maximálně 40 kusů to ani jinak nejde. Vedle Diva bude i Chiron Sport (na fotografiích) vypadat krotce jako pětkové BMW.

Zdá se, že McLaren Senna, Aston Martin Vulcan a Mercedes-AMG Project One někomu slušně leží v žaludku. Divo bude jezdit na šasi Chironu a převezme také jeho 1500koňový motor. Má však být, jak tvrdí automobilka, „schopno enormního přítlaku a přetížení v zatáčkách“. Ach zatáčky... Díky bohu. Už jsme se báli, že v Bugatti znají jen silnici v Monackém knížectví a Ehra-Lessien.

Divo se ukáže světu v plné kráse již 24. srpna na motoristickém setkání v Kalifornii. Sliby o seriózním řidičském náčiní zní zvláštně od společnosti, která umí „jen“ auta překonávající rychlost 400 km/h, ale vzpomeňte, jak jsme se dívali na Ferdinanda Piëcha, když prvně mluvil o Veyronu. A za Divem nestojí nikdo jiný než charizmatický Stephan Winkelmann, kterému Lamborghini de facto vděčí za to, kde je dnes.

Související témata:
Načítám