Článek
Hondu letos (či v příštím roce) čeká oficiální představování rovnou dvou ostrých civiců. Prvně jde o sportovní model Si, který se nabízí například ve Spojených státech amerických, nicméně nás zajímá velevyladěný Type R mířící rovněž do Evropy.
Abys nás automobilka nalákala, zveřejnila oficiální snímky prozatím maskovaného prototypu, ovšem i tak jde leccos odhalit – například lepivé gumy Michelin Pilot Sport 4 nebo rudé brzdové třmeny od Bremba.
Zdá se, že nové „erko“ disponuje daleko menším počtem falešných vzduchových vstupů než jeho předchůdce. Předek sice nabídne čistější provedení, ale nezapomíná na určitou designovou agresi nebo robustní mřížku chladiče.
Také zezadu vůz působí uhlazeněji, přičemž bystřejší z vás si všimnou rozdílného uspořádání třech koncovek výfuku – zatímco poslední Civic Type R měl dvě větší roury po stranách a jednu menší uprostřed, nová generace to má přesně naopak. Změnilo se rovněž křídlo, které je nyní výše a má plošší tvar.
O technických specifikacích výrobce zatím mlčí, nicméně z předchozích prohlášení víme, že jak sportovní Si, tak ostrý Type R budou nabízeny výhradně s manuálem. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že by se snad v útrobách R modelu mělo objevit 400koňové hybridní ústrojí spárované s pohonem všech čtyř kol, jenže nejnovější informace naznačují, že půjde o (možná posílenou) evoluci současného 320koňového zážehového dvoulitrového čtyřválce spojeného s předním pohonem.
Civic Type R se bude vyrábět v americké Indianě, jelikož britský závod ve Swindonu japonská automobilka zavírá. Půjde také o poslední model Hondy s čistě benzinovým motorem, který bude nabízen v Evropě. Než se však auto ukáže v plné kráse (letos či v příštím roce), musí absolvovat ještě pár kol na Nürburgringu, a to kvůli dodatečnému doladění. Cenová politika zatím není známá, ovšem startovní částku bezpečně očekávejte nad hranicí jednoho milionu korun.