Článek
Tohle auto se automobilce Porsche prostě povedlo. V době, kdy nebylo možné sehnat 911GT3 RS generace 991 s manuální převodovkou, přišlo Porsche s limitovanou edicí puristického modelu R, který odkazoval na závodní verzi z roku 1967, což byl první ostrý základ pro závodní model 911. Odlehčená skla, nízká hmotnost, vyšší výkon, otáčkoměr do 10 000, volant Monza a atmosférický šestiválec o výkonu 210 až 230 koní. Prostě totálně puristické auto, ze kterého se následně stavěly závodní speciály pro okruhy či automobilové soutěže.
O 49 let později se pak v Ženevě představila další verze R, která vzdáleně na tu ze šedesátých let navazuje. Hlavním cílem bylo však nabídnout v nějakém omezeném množství verzi GT3 RS s manuální převodovkou. Jelikož Porsche nechtělo jen tak přijít s GT3 RS, kde vymění dvouspojkovou převodovku DSG za manuál, připravilo úplně nové auto. Tomu sebralo křídlo, přidalo sedačky v retro stylu, stejně tak nápisy a zmiňovanou převodovku. Jeho cena ale vylítla za poslední dva roky do závratných výšin. Vyrobeno bylo totiž pouze 991 kusů a cena se pohybovala pod 200 000 euro.
Ihned se začalo spekulovat, přeprodávat a cena začala stoupat. V dnešní době bez problému přesahuje 450 000 euro a najdete i některé kusy, které jsou ještě dražší. Jenže zanedlouho mohou současní majitelé 911 R splakat nad výdělkem. Porsche se totiž rozhodlo, že přijde s faceliftovanou verzí, postavenou na základech inovované GT3 a hlavně vyhlásilo, že tentokrát už nebude model 911 R omezovat počtem kusů. Takže to vypadá, že následující provedení 911 R vyrobí kolem 2 500 kusů, což je výrobní kapacita těchto extrémních sportovních vozů. Co se stane teď? Může dojít na rychlé prodávání současných erek za vysoké ceny.