Článek
Ano, zní to skoro neuvěřitelně, už jen proto, že Porsche vyrobí cca pětadvacet tisíc sporťáků za rok. A z logiky věci plyne, že nabídka přece nemůže být tak pestrá. Ale Porsche nabízí nezměrné množství příplatkových výbav a spousta zákazníků si ještě připlatí za ryze individuální provedení. „Ročně opravdu vyrobíme dva identické modely 911 nebo 718,“ řekl v jednom z rozhovorů šéf výroby Christian Friedl. „Na trhu je devětatřicet různých verzí modelů 911 a 718 Boxster či Cayman, takže si každý zákazník může vybrat auto, které je co nejbližší jeho naturelu. V konfigurátoru pak najdete nepřeberné množství kombinací laků, čalounění, sedadel, ráfků či obložení interiéru, takže ta kombinace je opravdu pestrá.“
Jedna ze základních pouček při nákupu vozu přitom zní, že pokud nemáte fantazii a nějaké konkrétní přání, tak si vyberte přesně takovou barevnou kombinaci laku a interiéru, s jakou automobilka pracuje ve svých prospektech, nebo na novinářských fotografiích.
„Je to absolutní sázka na jistotu, protože tyto barevné kombinace procházejí dlouhým schvalovacím procesem, musí se líbit širokému publiku, a taky se z nich stávají nejoblíbenější modely při pohledu do budoucnosti,“ vysvětluje Tomáš Valenta, který shání pro své klienty vozy po celé Evropě. „Auto z plakátu je prostě tím autem, na které si každý vzpomene. Osobně jsem ale rád, když se zákazník nebojí vybočit z davu.“
U Porsche se zcela evidentně fantazii meze nekladou, už dávno existuje jejich program Exclusive, kdy vám udělají (skoro) vše, na co si jen vzpomenete. Posledním příkladem je nový Boxster Spyder s čtyřlitrovým motorem vyvedený v úchvatné modré barvě, kterou v kofigurátoru nenajdete. Podle Friedla je ale ještě větší prostor při individualizaci rovnou při výrobě, takže se máme na co těšit!