Článek
Před pár dny nám ukázali pár fotek a takové to správné video s atmosférou. A dnes Porsche celý projekt Gold zveřejnilo. Místo individuální stavby absolutního unikátu ale udělalo něco jiného - postavili 993 Turbo z originálních dílů. Těch se v letech 1997 a 1998 vyrobilo jen 345 kusů a projekt Gold má ručně vyražený VIN navazující na výrobní číslo devětsetjedenáctky, která v roce 1998 sjela z montážní linky jako poslední sériově vyrobený vůz typu 993 Turbo.
Čekali jsme sice podobnou specialitu, jako jsou třeba auta z produkce Singeru nebo Rufu, ale Porsche chtělo na projektu Gold nejspíš demonstrovat, že v jeho skladech jsou náhradní díly i na staré devětsetjedenáctky. Odpovídá tomu i jemné upozornění, že při stavbě mohli mechanici využít více než 6500 originálních dílů, které Porsche Classic nabízí jen pro vozidla typu 993, a že kompletní nabídka oddělení pro klasická vozidla zahrnuje přibližně 52 000 položek.
Celé auto vzniklo v oddělení Porsche Classic a je za ním rok a půl práce. Má originální skelet karoserie, ale místo nějaké dobové barvy je nalakované zlatožlutým metalickým lakem z modelu 911 Turbo S Exclusive Series řady 991. Je vlastně vyvedené v kombinaci černé a žluté, vnější a vnitřní výbava byla sestavena ve spolupráci s odborníky z Porsche Exclusive, v jejichž režii vzniklo 500 vozidel limitované edice 911 Turbo S Exclusive Series poslední generace. Srdcem vozu je motor 3,6 litru se dvěma turbodmychadly o výkonu 450 koní, ale i ten pochází z regálu a nebyly na něm provedeny žádné úpravy. Stejně tak je původní i mechanická převodovka a pohon všech kol.
Porsche 911 Gold oslaví světovou premiéru 27. září 2018 na akci Porsche Rennsport Reunion na kalifornském závodním okruhu Laguna Seca, auto pak bude o měsíc později vydraženo aukční síní RM Sotheby’s v zážitkovém centru Porsche Experience Center v Atlantě. Výtěžek bude věnován veřejně prospěšné nadaci Ferry-Porsche-Stiftung, která byla založena letos u příležitosti jubilea „70 let sportovních vozů Porsche“. Přestože má auto VIN, tak nebude možné ho přihlásit do běžného provozu...