Článek
Jestli už si nevzpomínáte, o co všechno vlastně v případě osudné nehody šlo, trochu vám osvěžíme paměť. Paul Walker jel tehdy v Porsche Carrera GT svého kamaráda Rogera Rodase v městské zástavbě více než dvojnásobkem povolené rychlosti, když vůz dostal smyk a vyletěl z vozovky, přerazil sloup elektrického vedení a několik stromů. Paul Walker byl v tu chvíli pouhým spolujezdcem, vůz totiž řídil právě Roger Rodas. Oba muži ve voze uhořeli, ale pitva určila jako příčinu smrti další zranění neslučitelná se životem, především několikanásobné zlomeniny a poškození vnitřních orgánů.
Porsche prakticky okamžitě zasypala vlna žalob - od Walkerova otce, Walkerovy dcery nebo vdovy po Rodasovi. Vyčítán byl nedostatek bezpečnostních prvků na Carreře GT, přičemž se argumentovalo tím, že i testovací a závodní jezdci považovali vůz za příliš nebezpečný pro běžný provoz. Rýpalo se do nedostatečného obložení palivové nádrže (vůz se po nehodě vzňal), do zaseklých držáků pásů, do nekvalitních materiálů, ale i do toho, že více než 200 kusů tohoto Porsche skončilo jako totálky - jedná se mimochodem o šestinu celé produkce. Všechno podle nás absurdní argumenty, které jen dokazují, že Porsche Carrera GT nepatří do ruky jen tak někomu - je to "závodní vůz na značkách", a když s ním nezacházíte opatrně, prostě vás kousne. Není ani první, ani poslední. V tomto případě byla nehoda způsobena nepřiměřenou rychlostí (160 km/h v místě, kde byla sedmdesátka) a tři roky starým obutím, které pravděpodobně přispělo k náhlému výletu mimo vozovku a tragické ztrátě dvou životů.
Automobilka přesto kapitulovala hned dvakrát - nejprve s otcem Paula Walkera a nyní i s jeho dcerou Meadow, když se s žalující stranou dohodla na mimosoudním vyrovnání. V obou případech jistě šlo o pár milionů dolarů, které zametou věc pod koberec, bez ohledu na to, kdo byl vlastně v právu. Porsche si další negativní publicitu nemůže dovolit, zvlášť když relativně snadno vyvázlo z Dieselgate a z celého koncernu sklízí největší chválu za aktuální nabídku vozů - GT3 je považováno za nejgeniálnějšího všeuměla, Cayman GT4 je brutální prcek, ale pochvaly má Porsche i za novou Panameru a Cayenne, takže to vypadá, že vyloženě nemůže šlápnout vedle. Další a další články o čtyři roky staré bouračce hollywoodské celebrity rozhodně nepotřebuje, a tak holt musí spravedlnost zase jednou zavřít oči v nesprávný okamžik.