Článek
Proti Cayenne Turbo se provedení Turbo GT liší většími otvory pro přívod vzduchu k motoru, rozšířenými blatníky a dále nepřehlédnutelným karbonovým difuzorem vzadu, ze kterého trčí dvě koncovky výfuku. Větší je také zadní spoiler.
Standardem jsou dvaadvacetipalcová kola obouvající lepivé pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Potenciál osmiválcového motoru pak krotí bezpříplatkové karbon-keramické brzdy. Nový je i výfukový systém z titanu, který se postará o patřičný zvukový doprovod. Sedačky jsou hodně výrazné se sportovním bočním vedením, vzadu jsou pak dvě, namísto obvyklé lavice pro tři cestující.
Pod kapotou je pořád umístěn onen dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů, který žene vpřed například model Cayenne Turbo. Proti němu si ale nový model, který je nejrychlejším SUV, jaké kdy Porsche stvořilo, polepšil o 67 kW (91 koní) a 80 newtonmetrů. Díky novým pístům a ojnici je výsledkem 471 kW (640 k) a 850 Nm.
Dynamice rovněž pomohla optimalizace osmistupňové automatické převodovky PDK, která nově dostala vodní chlazení. Samotné zrychlení na stokilometrovou rychlost je otázkou pouhých 3,3 (!) sekundy. Lamborghini Urus je v této disciplíně o 0,3 sekundy pomalejší, i když oficiální maximálka je zase nepatrně lepší – činí 306 km/h.
Porsche Cayenne Turbo GT se rozjede na kulatých 300 km/h. Hybridní Cayenne Turbo S E-Hybrid má sice lepší papírové předpoklady (680 koní, 900 Nm), ale kvůli vyšší hmotnosti je ve finále o trochu pomalejší než popisovaný stroj.
Porsche pro tento model připravilo i odlišně nastavený podvozek, který je rovněž o 17 mm blíže k zemi. A mimochodem, jde s časem 7:39.925 o nejrychlejší auto na slavné Severní smyčce. Původní rekord drželo Audi s modelem RS Q8, nový čas z poloviny června je ale o skoro tři sekundy lepší.
Na světové premiéře se nejostřejší Cayenne ukáže už za pár dní na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.