Článek
Nová generace Porsche 911 byla odhalena teprve před několika málo týdny a okamžitě se po něm strhla velká poptávka. Je totiž rychlejší a technicky neuvěřitelně vyspělá, o čemž jsme už informovali. Níže najdete našich 9 věcí, které byste o nové generaci 911 rozhodně měli vědět. Ovšem Porsche ví, že velká spousta zákazníků chce všechny ty super vlastnosti a k tomu stahovací střechu, protože jízda v Porsche s větrem ve vlasech je prostě velmi návyková. Právě tuto sortu zákazníků a fanoušků se stuttgartská automobilka rozhodla nenapínat moc dlouho a před pár hodinami jim ukázala, jak bude nová 911 Cabriolet vypadat.
No, jak jinak než báječně! Ovšem u 911 není ten design zase tak moc důležitý. Vždyť je svým způsobem neměnný, a to už hezkou řádku let. Nutno ale říct, že jde o pořádný kus auta. Oproti předchozí generaci je novinka mnohem širší a mohutnější. A to hlavně v zadních partiích. Rozchod kol byl zvětšen o 45 mm vpředu a 44 mm vzadu. Porsche si hrálo s technikou jak v klasické 911, tak ve verzi „nahoře bez“. Zde vsadili hlavně na nové uložení motoru, což znamená lepší těžiště, tužší karoserii a lepší ovladatelnost.
Porsche ve verzi Cabriolet vůbec poprvé použilo takzvaný PASM, tedy aktivní sportovní podvozek. Jeho použití v praxi znamená o 1 cm sníženou světlou výšku, kratší, a hlavně tužší pružiny a také tužší stabilizátory. O pohon se stará stejná motorizace, jakou už Porsche představilo ve verzi s pevnou střechou. Jde o přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litrů, jehož výkon je 450 koní a točivý moment 530 Nm. Kabriolet je samozřejmě o něco málo pomalejší než kupé, ale i tak zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,7 sekundy ve verzi S a za 3,6 sekundy ve verzi 4S.
A teď to, co je pro tento model nejdůležitější. 911 Cabriolet do vínku dostala plátěnou střechu samozřejmě ošetřenou tak, aby nepromokla, neprofoukla a vydržela i snahu o lehké manuální poškození. Porsche ale zcela změnilo hydraulický systém, který střechu stahuje a natahuje a přidalo i hořčíkové výztuhy, které je drží na svém místě i při opravdu vysokých rychlostech. Kromě toho, že jsou extrémně pevné, jsou také lehké. A mimochodem, je to hmotnost, se kterou kabriolety většinou hodně bojují. Porsche ji zatím nezveřejnilo, ale dá se počítat s tím, že bude o něco málo vyšší než ve verzi s pevnou střechou. Tam Porsche dosáhlo hodnot 1 515 kg pro verzi S a 1 565 kg pro čtyřkolku. Střechu je možné stahovat nebo natahovat až do rychlosti 50 km/h a zabere to pouhých 12 sekund. A cena? České zastoupení ji zatím neuveřejnilo, ale v Německu je možné S Cabriolet objednávat za 134 405 eur, tedy asi 3,4 milionu Kč. Čtyřkolka vyjde na 142 259 eur, tedy asi 3,6 milionu Kč.