Hlavní obsah

Porsche ukázalo 911 GT3 Touring bez křídla a s manuálem

Foto: Porsche

Bez velkého křídla, s manuálem, ale pořád jako břitva!

Porsche 911 GT3 generace 992 si už můžete nějaký ten týden objednat, ale konečně je tady verze, kterou by nutně potřeboval nejen autor tohoto článku, ale jistě i každý druhý pravidelný čtenář Garáže. Seznamte se s modelem GT3 Touring!

Článek

Zatímco ostatní automobilky podobné modely většinou řeší tak, že si v příplatkové výbavě prostě zaškrtnete odpovídající políčka, tak Porsche má pro 911 GT3 Touring samostatné označení. Tři karosářské verze (kupé, kabrio a targa), různé výkony a rozdílná zaměření, Porsche 911 zkrátka předvádí, že jeden základ můžete prodávat bezmála ve třiceti různých provedeních.

GT3 Touring je silničním derivátem spíš okruhově zaměřené verze. Prvně se objevila v roce 2017 u minulé verze 991.2 a velmi rychle si získala spoustu fanoušků. Není se čemu divit, že Porsche bude GT3 Touring nabízet nadále. Je to GT3 se svým nadšeným atmosférickým motorem, fantastickým podvozkem a kupodivu i za stejnou cenu, ale velké zadní křídlo nahrazuje decentní vysouvací spoiler a pár dalších změn.

Ty zahrnují třeba hliníkové lišty kolem oken, nápisy Touring, interiér obložený kůží a detaily z broušeného tmavého hliníku. K dispozici je prakticky všechna příplatková výbava jako u výchozí 911 GT3, nechybí bohatá paleta laků, různé asistenční systémy, dynamické LED světlomety, keramické brzdy nebo třeba zvedání přední nápravy.

Po stránce šasi a pohonu je taky všechno jako u standardní GT3. Čtyřlitrový atmosférický boxer má dál výkon 510 koní a točí devět tisíc otáček, poprvé se však aktuální generace GT3 objevuje s manuální převodovkou (na rozdíl od předchozího modelu si Touring můžete objednat i s PDK). Přední náprava ze závodní GT3 je identická, stejně jako nastavení podvozku.

Touring váží 1 418 kg s manuálem a 1 435 kg s PDK, hodnoty zrychlení z nuly na sto by měly zůstat stejné jako u standardní GT3, tedy 3,9 s s manuálem a 3,4 s PDK. Stejná je i maximální rychlost 320 km/h pro manuál a 317 km/h pro model s automatem.

Verzi Touring si již můžete objednat a vězte, že je za stejné peníze jako GT3, tedy že startuje na 4 606 000 Kč. Otázkou však zůstává, kdy vám ji Porsche dodá, protože zájem o GT3 převyšuje aktuální výrobní kapacity továrny. No nevadí, alespoň máme všichni čas ještě pár stovek došetřit.

Načítám