Článek
Zatímco ostatní automobilky podobné modely většinou řeší tak, že si v příplatkové výbavě prostě zaškrtnete odpovídající políčka, tak Porsche má pro 911 GT3 Touring samostatné označení. Tři karosářské verze (kupé, kabrio a targa), různé výkony a rozdílná zaměření, Porsche 911 zkrátka předvádí, že jeden základ můžete prodávat bezmála ve třiceti různých provedeních.
GT3 Touring je silničním derivátem spíš okruhově zaměřené verze. Prvně se objevila v roce 2017 u minulé verze 991.2 a velmi rychle si získala spoustu fanoušků. Není se čemu divit, že Porsche bude GT3 Touring nabízet nadále. Je to GT3 se svým nadšeným atmosférickým motorem, fantastickým podvozkem a kupodivu i za stejnou cenu, ale velké zadní křídlo nahrazuje decentní vysouvací spoiler a pár dalších změn.
Ty zahrnují třeba hliníkové lišty kolem oken, nápisy Touring, interiér obložený kůží a detaily z broušeného tmavého hliníku. K dispozici je prakticky všechna příplatková výbava jako u výchozí 911 GT3, nechybí bohatá paleta laků, různé asistenční systémy, dynamické LED světlomety, keramické brzdy nebo třeba zvedání přední nápravy.
Po stránce šasi a pohonu je taky všechno jako u standardní GT3. Čtyřlitrový atmosférický boxer má dál výkon 510 koní a točí devět tisíc otáček, poprvé se však aktuální generace GT3 objevuje s manuální převodovkou (na rozdíl od předchozího modelu si Touring můžete objednat i s PDK). Přední náprava ze závodní GT3 je identická, stejně jako nastavení podvozku.
Touring váží 1 418 kg s manuálem a 1 435 kg s PDK, hodnoty zrychlení z nuly na sto by měly zůstat stejné jako u standardní GT3, tedy 3,9 s s manuálem a 3,4 s PDK. Stejná je i maximální rychlost 320 km/h pro manuál a 317 km/h pro model s automatem.
Verzi Touring si již můžete objednat a vězte, že je za stejné peníze jako GT3, tedy že startuje na 4 606 000 Kč. Otázkou však zůstává, kdy vám ji Porsche dodá, protože zájem o GT3 převyšuje aktuální výrobní kapacity továrny. No nevadí, alespoň máme všichni čas ještě pár stovek došetřit.