Článek
Když se koncept prvního elektrického Porsche objevil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2015, řekli jsme si: „Hezké, ale takhle dobře v reálu určitě nebude vypadat.“ Nyní, přesně o čtyři roky později, vám můžeme s jistotou říci, že bude – přinejmenším v interiéru, který se původnímu konceptu přiblížil, jak to jen šlo.
Realitou se tak stal tenký a prohnutý digitální přístrojový panel před řidičem (všimněte si také chybějícího kšiltu – inženýři se dušují, že to nebude na překážku čitelnosti na slunci). Jeho tvar imituje klasickou palubku Porsche s pěti budíky vedle sebe, ale zobrazení má mnoho různých nastavení, takže kromě jízdních údajů dokáže zobrazit i navigaci, média a řadu dalších věcí. Cílem však bylo nezahlcovat řidiče informacemi a představovat mu je v co nejpřehlednější formě.
To platí i pro infotainment, který se přes bezpočet funkcí prezentuje přehlednou grafiku a snadným ovládáním, které si můžete dál zjednodušit nastavením oblíbených funkcí. Veškeré jeho funkce včetně široké nabídky online služeb a Apple CarPlay konektivity ovládáte prostřednictvím dotykového displeje o úhlopříčce 10,9“ na středové konzole.
Za příplatek však můžete mít ještě jeden stejně velký dotykový displej umístěný hned vedle, který je k dispozici spolujezdci a nabízí stejné funkce, ačkoliv zobrazení je zcela nezávislé. Řidič tedy před sebou může mít informace o jízdě a na středovém displeji sledovat navigaci, spolujezdec si na svém displeji může hrát s přehráváním médií, nebo třeba vyhledávat další informace o cílové destinaci a podobně. Možností je vážně nepřeberně.
Níže na středové konzole je pak umístěný ještě jeden menší (8,4“) dotykový displej s haptickou funkcí a orientovaný na výšku, který zastupuje ovládání klimatizace a dalších funkcí, a také funguje jako psací podložka při zadávání údajů (například pro navigaci). Ovládání funkcí Taycanu je tedy kompletně beztlačítkové.
A to platí i pro výdechy ventilace – ani u nich nenaleznete obvyklé posuvné nebo otáčecí ovladače. To však neznamená, že nejdou ovládat. Na dotykovém displeji na středovém tunelu si totiž můžete přesně nastavit, kam chcete směřovat vzduch. To je možné díky chytrému systému elektricky ovládaných klapek ve ventilaci. Ano, tak moc nechtěli designéři Porsche žádná tlačítka ani přepínače. Nějaké tu přesto zůstaly – třeba tlačítka ve dveřích, pak také startovací tlačítko ("zapalování" tomu už říkat nemůžeme) umístěné tradičně vlevo od volantu nebo joystick voliče převodovky vpravo pod volantem (jako u 918 Spyder).
Těšit se samozřejmě můžete i na ty nejlepší dostupné materiály (třeba na kůži ošetřenou extraktem z olivových listů) a citlivé barevné sladění, na výběr bude více designů volantu i sedadel (normální a sportovní) a všechno to bude zalité ambientním světlem. Jízdu Taycanem si tedy rozhodně užijete.
A to hlavně proto, že bude pekelně rychlý a řidičsky prostě strhující. Víme to, protože nás svezli na sedadle spolujezdce. Více vám však budeme moci prozradit až ve středu 4. září. Máte se vážně nač těšit!