Hlavní obsah

Porsche Taycan jako dobrodružné a praktické Cross Turismo

Foto: Porsche

Porsche právě představilo dobrodružnější a praktičtější variantu svého prvního, doslova přelomového elektromobilu. K balistické dynamice výkonného Taycanu přidává vyšší světlou výšku a prostornější záď, což by mělo nalákat zákazníky s aktivním způsobem života, co nechtějí skočit do dalšího nudného SUV.

Článek

Většina škarohlídů si sice zpočátku klepala na čelo, jenže vstup sportovní značky Porsche do světa elektromobility proběhl na výbornou. Model Taycan šokoval odborníky a zákazníky doslova uhranul – získal více než 50 mezinárodních ocenění (včetně ceny pro nejvíce inovativní vozidlo) a za pouhých pár měsíců loňského roku bylo zákazníkům dodáno přes 20 tisíc hotových vozů, přičemž další tisíce netrpělivě čekají v pořadníku. I proto se na pokračování tohoto příběhu čekalo tak dlouho…

Již dříve ohlášený příchod Taycanu Cross Turismo, dobrodružnější a praktičtější varianty elektrického sedanu, musel být posunut zhruba o půl roku, protože automobilka prostě neměla výrobní kapacity pro nový model. Nyní si ho však konečně můžeme prohlédnout – od Taycanu se liší především přifouknutou, ale stále velmi sportovně pojatou zádí, jež nabízí více prostoru nad hlavou pro pasažéry vzadu (o 47 mm) a až 1 200 litrů objemu pro zavazadla.

Foto: Porsche

Prostornější záď působí stále dost elegantně. A rychle

Další úpravou je kromě ochranného oplastování především zvýšení světlé výšky standardně dodávaného vzduchového podvozku o 20 mm, případně o 30 mm s příplatkovým Off-road paketem (ve vysokých rychlostech se podvozek naopak přisaje k povrchu). Nečekejte tak žádný drsný offroad – Porsche přiznává, že Cross Turismo bylo vyvinuto pro šotolinové cesty a zablácené silniční úseky. Prostě abyste se nemuseli bát sjet z hladkého asfaltu. Právě proto ho můžete mít výhradně s pohonem všech čtyř kol.

Foto: Porsche

S Taycanem Cross Turismo si užijete spoustu rychlé zábavy na jakémkoliv povrchu

Jinak ale Cross Turismo kopíruje nabídku Taycanu, s nímž sdílí techniku (skateboardovou platformu s bateriemi ukrytými v podlaze, výkonnou 800V architekturu a pohon dvěma elektromotory, po jednom na každé nápravě) – výkon se pohybuje od 380 koní (Taycan 4 Cross Turismo) až po 625 koní (Taycan Turbo S Cross Turismo), zrychlení z klidu na stovku je u nejpomalejší verze svižných 5,1 s a u nejrychlejší raketových 2,9 s a maximální rychlost činí až 250 km/h. Takže pomalé rozhodně nebude.

A pomalé nebude ani nabíjení. Pokročilá 800V architektura umožňuje nabíjení výkonem až 270 kW – baterie s kapacitou 93,4 kWh by tak zhruba po půl hodině u nabíječky měla umožnit dojezd v rozmezí 388–456 km (podle verze a výbavy).

Porsche také myslelo na „zákazníky žijící aktivním způsobem života“ a pro Taycan Cross Turismo vyvinulo nový držák až pro tři (elektro)kola (které mohou mít přímo značku Porsche) a střešní box umožňující jízdu rychlostí až 200 km/h.

Porsche Taycan Cross Turismo dorazí na český trh letos v létě s cenou začínající zhruba na 2,5 milionu korun. Tak co, máte už naspořeno?

Jaké Porsche se vám líbí víc?
Taycan
12,2 %
Taycan Cross Turismo
52,5 %
Jedině 911
35,3 %
Celkem hlasovalo 556 čtenářů.
Načítám