Hlavní obsah

Porsche si v Japonsku postavilo částečnou kopii Nürburgringu

Foto: Porsche

Pokud vám tato zatáčka připomíná Carousel z německého okruhu Nürburgring, slouží vám oči ještě dobře

Porsche si postavilo svůj vlastní Nürburgring! Tedy skoro – japonské zastoupení automobilky Porsche totiž v rámci programu Porsche Experience Center postavilo testovací okruh, který kopíruje některé z nejslavnějších zatáček ikonických okruhů z různých částí světa. Není tedy divu, že se nechali inspirovat i u neblaze proslulé Nordschleife, Severní smyčky německého okruhu Nürburgring.

Článek

Nürburgring. Necelých 21 kilometrů dlouhá asfaltová špageta hozená do pohoří Eifel. Autíčkáři z celého světa se tam chtějí alespoň podívat, ta větší část však neskončila jen u koukání. Někdo na „Severní smyčce“ jel, někdo na ní – jako třeba náš kolega Honza Červenka – dokonce závodil, někdo na ní dokonce i boural. A někteří slavní jezdci na ní dokonce zemřeli. Možná právě proto má takovou přitažlivost, koneckonců nejedna automobilová země by si přála ji mít na své půdě.

Foto: Porsche

V Porsche Experience Center je možné trénovat i takzvaně „nanečisto“

V areálu, který se rozprostírá na 43 hektarech japonské krajiny, tak najdeme přesnou kopii zatáček, jako je Carousel z Nürburgringu nebo třeba Corkscrew neboli „Vývrtka“ z amerického okruhu Laguna Seca.

Většina testovacích a výcvikových areálů Porsche stojí na rovině – ale díky tomu, že je usazena do kopcovité krajiny, má i různorodou nadmořskou výšku, podobně jako právě Nürburgring a vlastně i Laguna Seca. V čem se však trať od slavné německého okruhu značně liší, je délka – zrekonstruovat celých 20,8 km Zeleného pekla by stálo pořádný balík peněz, a tak je Tokyo Porsche Experience Center podstatně kratší, má prý zhruba desetinovou délku.

„Tokyo PEC“ však neslouží k překonávání rekordů – spíše k překonání sebe sama a k získání schopností, které majitelům pomohou lépe ovládat jejich sportovní vůz značky Porsche. Proto tu najdeme například i prostory s kluznou plochou pro tzv. „školy smyku“, terénní prostory s náklonem až 40 stupňů, a dokonce tu najdeme i „Dynamickou plochu“ pro nacvičení slalomu.

Jelikož se trať nachází v Japonsku, nemohl chybět ani klasický „driftovací kruh“ na nacvičení opravdového vyvolání a následného udržení skutečného driftu, nikoliv jen náhodného smyku. Hned vedle je potom část s odlišnou zrnitostí a tedy přilnavostí povrchu, která prověří, jak rychle od vzniku náhlého smyku stihnete dát takzvaně „kontra“ – případně nestihnete, načež skončíte v hodinách, i to se někdy stane.

V areálu je rovněž pobočka dealerství s personálem, který vám mile rád poradí, jak se zbavit vašich přebytečných peněz. V globálu jde celkem o devátý Porsche Experience Center – další je v německém Lipsku a Hockenheimu, na britském okruhu Silverstone, v americké Atlantě a Los Angeles, na francouzském okruhu Le Mans, v čínské Šanghaji nebo v italském městě Franciacorta.

Související témata:
Načítám