Hlavní obsah

Porsche omladilo Panameru, nejrychlejší verze má 630 koní

Foto: Porsche

Porsche konečně odtajnilo omlazenou Panameru, nového nekorunovaného vládce Nürburgringu. Vnější design se příliš nezměnil, daleko více změn se odehrálo pod kapotou. Úpravy se dočkala především nabídka motorů, z jejichž výkonů vám bude běhat mráz po zádech. Vrcholná verze Turbo S už nepotřebuje hybridní technologie, a přitom je neuvěřitelně rychlá.

Článek

Rychlosti, kterých dosahují moderní výkonná auta, už jsou skutečně absurdní. Třeba nová Panamera Turbo S, luxusní sedan pro čtyři cestující, zvládne zrychlit na 100 km/h za 3,1 (!) sekundy a žene se vpřed rychlostí až 315 km/h. Napříč Evropou s ním přeletíte za pár okamžiků!

Druhá generace Panamery (ukázala se světu v roce 2017) nebyla nijak pomalá, vždyť zvládla 0-100 km/h za 3,6 sekundy a jela „jenom“ 304 km/h. Verze po faceliftu ji ale s přehledem překonává, její osmiválec si navíc vystačí bez dosavadního elektrického dopingu. Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec má nové vstřikovače, snížený kompresní poměr nebo třeba jiné ojnice a klikový hřídel, díky tomu nyní nabízí brutálních 630 koní, což je o 80 koní více než dosud. Točivý moment vrcholí na monstrózní hodnotě 820 newtonmetrů (+ 50 Nm). Pokud by vás to zajímalo, kombinovaná spotřeba paliva činí dle výrobce 11,1 l/100 km.

Foto: Porsche

S žádným motorem není Panamera pomalé auto. Ostatně je to Porsche...

Osmiválec najdete ještě u verze GTS (480 koní), základní model Panamery má pod kapotou nový šestiválec s objemem 2,9 l o výkonu 330 koní a 450 Nm, který nahrazuje původní třílitr. I přes nižší objem je nová Panamera s tímto motorem stejně rychlá jako verze před faceliftem. Stejný šestiválec doplněný elektrickým pohonem najdete u hybridní Panamery S-E Hybrid s kombinovaným výkonem 560 koní a 750 Nm, který se rozjede z klidu na stovku za pouhých 3,7 sekundy a jede až 298 km/h, přitom dokáže ujet 54 km čistě na elektřinu.

Zatím jsme hovořili hlavně o nabízených motorizacích. To proto, že se nová Panamera od té staré vizuálně příliš neliší – můžete si všimnout nových LED světel s technologií Matrix, upravených nárazníků nebo nových designů kol, to je ale asi tak vše. Ostatně design Panamery za ty čtyři roky nijak nezestárl (a navíc designéři Porsche nejsou právě proslulí svou přehnanou snahou).

V autosalonech se novinka objeví v říjnu a vůbec nepochybujeme, že i přes minimum změn půjde zase na dračku.

Načítám