Článek
Jenže co sportovní modely, ba dokonce ty supersportovní? Jaký pohon bude využívat třeba duchovní nástupce Porsche 918 Spyder? Výkonný ředitel Oliver Blume na představení Cayennu Coupe nevyloučil ani plně elektrický pohon.
„Máme slušnou reputaci v současnosti, a hodláme ji mít i v budoucnosti. Nástupce 918 bude muset být naprostá špička, nejrychlejší, nejschopnější na trati. Ale mohu vám říct, že vizi takového auta ještě nemáme zcela hotovou,“ podotýká Blume. „Ale je možné, že půjde o elektromobil? Ano, je.“
Úhlavní sokové od Ferrari a McLarenu, tedy LaFerrari a P1, si také pomáhali elektromotory, i když každý z nich trochu jinak. A je dost možné, že historie se bude opakovat. A na to chce být Porsche připraveno. Možná právě proto spojili ve Stuttgartu síly s chorvatským výrobcem Rimac, specializujícím se na elektrické sportovní vozy. Vlastně již Porsche koupilo desetiprocentní podíl firmy Rimac.
„Toto partnerství pro nás bude s postupem času čím dál důležitější,“ přiznává Blume. „Z mého pohledu je důležité, abychom měli rovnocenného partnera, který má zkušenosti, který má znalosti, a který má podobné cíle – taková spolupráce nás posouvá dále.“ Od myšlenky budoucího hypersportu ale jakoby zničeho nic odbočil: „Mate Rimac je velký profesionál a velmi ambiciózní, bude skvělým partnerem při tvorbě prototypů a kompaktních, chytrých řešení. Nejde tu jen o elektromobilitu – máme své partnery i ve financích, v digitalizaci… s každým měsícem se naše síť partnerů rozrůstá.“
Porsche 918 Spyder se vyrábělo od roku 2013 do roku 2015 a za tu dobu vzniklo příznačných 918 kusů tohoto hybridního hypersportu. Zlí jazykové tehdy tvrdili, že tolik aut nemůže Porsche nikdy prodat, ale stuttgartští je posléze přesvědčili o opaku. Celkový výkon auta byl 875 koní, díky čemuž v kombinaci s pohonem všech kol dokázalo vystartovat na stovku pod tři vteřiny a zrychlovalo až číslovce 345. Na rozdíl od svých oponentů LaFerrari, resp. P1, byla 918 jako jediná schopna plně elektrické jízdy, a to rychlostí až 150 km/h.