Hlavní obsah

Porsche nepůjde za vzorem Volva. Na omezení rychlosti kašle

Foto: Porsche

Porsche Carrera GT zrenovovaná v Porsche Classic

Když před pár dny Volvo oznámilo, že hodlá ve všech svých modelech zakázat rychlost vyšší než 180 km/h, vyvolalo to velkou vlnu různých diskuzí. Některé upozorňovaly na možnost, že se tohoto nápadu chytí i ostatní automobilky a brzy tak budeme moci zapomenout na pojem rychlost. Ovšem proti tomu se ostře ohradila značka Porsche.

Článek

Volvo to sice myslí dobře a asi čekalo, že svět přijme s nadšením jejich nápad omezit všechna nová auta na rychlost maximálně 180 km/h. Vždyť jde přece o bezpečnost nás všech, našich dětí! Ale chyba lávky. Většina zákazníků, ať už reálných nebo potencionálních, se na to dle debat na sociálních sítích moc netváří a jediný, kdo se za Volvo nakonec postavil, jsou různé organizace věnující se bezpečnosti v dopravě. Ty by ale auta nejraději zakázaly úplně, takže to není žádné překvapení.

Hodně komentujících tuto novou situaci vzneslo pochybnosti, jestli se náhodou ke stejným omezením časem neuchýlí ostatní automobilky nebo rovnou úřady, které by případné zákazy vzaly za své. Vypadá to ale, že v tom Volvo zůstane samo, protože zatím se žádné velké zákazy nikde nedějí. Porsche se navíc vyjádřilo v tom smyslu, že by ho taková hloupost nikdy ani nenapadla a zákazníci této stuttgartské značky se rychlostních limitů rozhodně bát nemusí.

Tuto informaci potvrdil i šéf značky Porsche Oliver Blume. Ten také řekl, že je velmi rád, že může žít v zemi, kde lidé mohou na alespoň některých místech jet tak rychle, jak si myslí, že zvládnou. Netajil se dále očekáváním, že dříve nebo později bude Porsche pod tlakem, co se týče podobných pokusů o omezování rychlosti. Dokáže s tím prý ale celkem v pohodě žít a je připraven za značku Porsche takovému tlaku čelit.

Což ovšem neznamená, že by Porsche neřešilo bezpečnost svých modelů. Právě naopak! Automobilka hodlá v nejbližších měsících zainvestovat až 100 milionů eur do speciálního centra, v němž profesionálové vyvíjejí bezpečnostní systémy, které studují různé příčiny a následky dopravních nehod. Zde mají za úkol zajistit to, aby nové modely Porsche neztratily nic na své ovladatelnosti, aby stále zvládly řidičům poskytnout velkou spoustu zážitků, ale zároveň byly bezpečné. Podle Porsche není ideální cestou řidiče omezovat a něco jim zakazovat, jako jim spíše pomoci k dosažení lepších řidičských schopností. I proto Porsche pro své zákazníky pořádá velkou spoustu akcí zaměřenou na zlepšení jejich dovedností za volantem.

A přesně tohle je podle nás ta správná cesta. Ne něco neustále zakazovat a omezovat, ale vzdělávat. Chápeme, že ne každý si může dovolit Porsche a následně projít jeho výukovým centrem. Ale když už budou mít úřady tendenci něco v restriktivním duchu měnit, a mít ji nepochybně budou, měly by začít u výuky nových řidičů, tedy u autoškol. Proč není v rámci povinné školní výuky zavedena alespoň hodina týdně, která by byla věnována bezpečnosti a provozu na silnicích? Proč se řidiči neučí zodpovědnosti už od prvních kilometrů řízení, ať už je to moped nebo kamion? Proč neví, že zaplatit si kurz bezpečné jízdy není žádná ostuda ani vyhozené peníze? A dalších otázek by se dala vnést celá řada. V tom je podle nás budoucnost. Zákazy ještě nikdy nikdo ničeho nedosáhl a s Volvem to nebude jiné.

Načítám