Hlavní obsah

Porsche kraluje Nürburgringu i ve třídě SUV

Foto: Porsche

Rekordní Cayenne bude brzy k mání, vychází z modelu Cyenne Turbo Coupe

Ještě není oficiální, ale už je rekordní. O novém ultimativním Porsche Cayenne si sice ještě cvrlikají vrabci na střeše, ale už teď zajel ještě pořád maskovaný prototyp nový rekord pro SUV na Severní smyčce Nürburgringu!

Článek

Nová GT3 se na Nordschleife dostala pod sedm minut! A patnáct let staré Porsche 911 GT3 generace 997 to zvládlo za 7:42, řídil ho jistý Walther Rohrl. Ale nový rychlý Cayenne? Připravte se na těžko uvěřitelné číslo. A nezapomeňte zavřít pusu!

7:38,925, nový rekord pro kategorii SUV! „Na prvních stovkách metrů na Nordschleife máte v tomto Cayennu nutkání otočit se, abyste se ujistili, že opravdu sedíte v SUV. Přesné řízení a stoicky klidná zadní náprava mi dávaly velkou důvěru,“ řekl o své rekordní jízdě Lars Kern, který byl u vývoje nového ultimativního Cyennu od samého začátku.

„V rychlých zatáčkách, jako je například mezi Hohe Acht a Eiskurve, měnilo auto směr bez jediného zaváhání a bez tendence k nedotáčivosti. I v tomto technickém úseku je Cayenne skutečným řidičským autem, které se snadno ovládá,“ říká testovací a vývojový jezdec. „Na horizontech Pflanzgarten I a II se kola většiny aut dostávají do vzduchu, ale v Cayennu to bylo kontrolované, plavné a celé to působilo tak pevně, že to člověka opravdu překvapilo. A to jsem tušil, co tenhle Cayenne umí.“

Foto: Porsche

Porsche drtí na Nordschleife jeden rekord za druhým

Lars Kern zatím odmítá sdělit podrobnosti o autě a jen říká, že během vývoje se celý tým zaměřil hlavně na výjimečný výkon na silnici a na perfektní kontrolu nad autem. A Stefan Weckbach, viceprezident produktové řady Cayenne, dodává: „Náš rekordní vůz je založen na Cayenne Turbo Coupé, ale od začátku byl vyvíjen pro maximální podélnou a boční dynamiku. Jeho rekordní čas na Nordschleife potvrzuje dynamické schopnosti, zároveň jsme se ale snažili, aby dál zůstala zachována typická všestrannost Cayennu, který poskytuje vysoký stupeň jízdního pohodlí i každodenní použitelnosti.“

Lars Kern zejel rekordní kolo na Nordschleife 14. června 2021 těsně před polednem při teplotě vzduchu 23 stupňů a teplotě dráhy 46 stupňů. Vůz byl vybaven závodní sedačkou a ochrannou klecí, ale to byly jediné úpravy vozu. Notář pak potvrdil plně sériový stav vozu i sériovou hmotnost. Výkonnostní pneumatiky použité pro rekordní kolo byly 22palcové Pirelli P Zero Corsa, které byly speciálně vyvinuty pro nový model Cayenne a vůz je bude mít ve standardní výbavě.

A jen pro pořádek připomínáme, že absolutně nejrychlejší kolo na Nordschleife drží Porsche se závodní 919 Hybrid Evo, tedy se speciálem bez jakýchkoliv restrikcí. Čas je 5 minut, 19 sekund a 55 setin a bude vám zle jen, když se podíváte na onboard!

Načítám