Článek
Nová GT3 se na Nordschleife dostala pod sedm minut! A patnáct let staré Porsche 911 GT3 generace 997 to zvládlo za 7:42, řídil ho jistý Walther Rohrl. Ale nový rychlý Cayenne? Připravte se na těžko uvěřitelné číslo. A nezapomeňte zavřít pusu!
7:38,925, nový rekord pro kategorii SUV! „Na prvních stovkách metrů na Nordschleife máte v tomto Cayennu nutkání otočit se, abyste se ujistili, že opravdu sedíte v SUV. Přesné řízení a stoicky klidná zadní náprava mi dávaly velkou důvěru,“ řekl o své rekordní jízdě Lars Kern, který byl u vývoje nového ultimativního Cyennu od samého začátku.
„V rychlých zatáčkách, jako je například mezi Hohe Acht a Eiskurve, měnilo auto směr bez jediného zaváhání a bez tendence k nedotáčivosti. I v tomto technickém úseku je Cayenne skutečným řidičským autem, které se snadno ovládá,“ říká testovací a vývojový jezdec. „Na horizontech Pflanzgarten I a II se kola většiny aut dostávají do vzduchu, ale v Cayennu to bylo kontrolované, plavné a celé to působilo tak pevně, že to člověka opravdu překvapilo. A to jsem tušil, co tenhle Cayenne umí.“
Lars Kern zatím odmítá sdělit podrobnosti o autě a jen říká, že během vývoje se celý tým zaměřil hlavně na výjimečný výkon na silnici a na perfektní kontrolu nad autem. A Stefan Weckbach, viceprezident produktové řady Cayenne, dodává: „Náš rekordní vůz je založen na Cayenne Turbo Coupé, ale od začátku byl vyvíjen pro maximální podélnou a boční dynamiku. Jeho rekordní čas na Nordschleife potvrzuje dynamické schopnosti, zároveň jsme se ale snažili, aby dál zůstala zachována typická všestrannost Cayennu, který poskytuje vysoký stupeň jízdního pohodlí i každodenní použitelnosti.“
Lars Kern zejel rekordní kolo na Nordschleife 14. června 2021 těsně před polednem při teplotě vzduchu 23 stupňů a teplotě dráhy 46 stupňů. Vůz byl vybaven závodní sedačkou a ochrannou klecí, ale to byly jediné úpravy vozu. Notář pak potvrdil plně sériový stav vozu i sériovou hmotnost. Výkonnostní pneumatiky použité pro rekordní kolo byly 22palcové Pirelli P Zero Corsa, které byly speciálně vyvinuty pro nový model Cayenne a vůz je bude mít ve standardní výbavě.
A jen pro pořádek připomínáme, že absolutně nejrychlejší kolo na Nordschleife drží Porsche se závodní 919 Hybrid Evo, tedy se speciálem bez jakýchkoliv restrikcí. Čas je 5 minut, 19 sekund a 55 setin a bude vám zle jen, když se podíváte na onboard!