Článek
Jak rychlé je opravdu rychlé? Když jedete na Severní smyčce Nürburgringu jakýkoliv čas pod osm minut, zažijete všechny pocity jako na té nejděsivější horské dráze světa. Drtivé zrychlení i brutální brzdy, nemyslitelné přetížení v zatáčkách a občas letíte vzduchem. Čas nového zatím bezejmenného Cayennu nám vyrazil dech, ale co pak napsat o nové rekordní jízdě Porsche 911 GT2 RS? Nu, podívejte se sami…
Pravda je taková, že nejde o úplně sériovou GT2 RS. Rekordní kus byl vybavený paketem Manthey Performance Kit, který ale Porsche svým zákazníkům nabízí a s Manthey ho i společně vyvíjí. A snad každý, kdo to s jezděním se svým Porsche na Nürburgringu myslí vážně, dříve či později v dílnách Manthey nebo u jeho zastoupení stejně skončí.
Balíček obsahuje o 11,4 kg lehčí kola z hořčíkové slitiny o průměru 20 a 21 palců, karbonové brzdy se speciálními destičkami a nové tlumiče – ty přední mají tři různá nastavení a vzadu jsou k dispozici čtyři nastavení. Součástí balíčku je i upravený difusor, zadní spoiler a pár dalších detailů, které společně zlepšují aerodynamiku vozu a zvyšují jeho přítlak. V rychlosti 200 km/h se bavíme o dalších 21 kilogramech na přední nápravě a dokonce o 107 kilogramech na té zadní.
Vůz řídil testovací jezdec Porsche Lars Kern, který to předtím zvládl i s Cayennem. „GT2 je samo o sobě hodně rychlé auto, ale v konfiguraci Manthey Performance Kits připomíná spíš závodní vůz, a to hlavně v rychlých zatáčkách,“ říká Kern. „Výkon 700 koní se dá dobře dávkovat a auto vás neděsí, obdivuhodné pak je, jak vůz brzdí a jak je přitom stabilní.“
Čas 6:43.300 je o 4,747 sekundy rychlejší než rekordní číslo Mercedesu AMG GT Black Series. Ten ho navíc zajel na starší konfiguraci dráhy, která byla kratší o cca 200 metrů. Průměrná rychlost Porsche byla 185,87 km/h.