Článek
„Jak to?“, ptáte se? Taky jsme zpočátku nevěřili. Pak ale Porsche zveřejnilo na svém instagramovém profilu věnovaném novinkám automobilky výše uvedenou fotografii, která je na samé hranici politické korektnosti.
Hlavní v prsty v tomto ďábelském plánu má závodní tým Manthey Racing. Jde o stáj sídlící překvapivě na Nürburgringu. S novou 911 RSR jezdí tzv. WEC, tedy Světový vytrvalostní pohár, a nejsou to žádná ořezávátka. Většinovým vlastníkem je samo Porsche a poskytují různé modifikace pro silniční Porsche přihlášená na Starém kontinentu, takže třeba pro takový Cayman GT4 Clubsport…
A teď se vrhli na GT2 RS! Auto, které vyladilo kondici s Manthey Racing, zajelo skvělý čas 6:40.33. To znamená, že překonalo nejen uloudaných 6:44.97 Aventadoru SVJ, ale překonalo i čas 6:43.2 McLarenu P1 LM. Což, jen pro pořádek, je vlastně McLaren P1 GTR, kterému z nepochopitelného důvodu v Británii dali poznávací značky.
Jaké úpravy tedy byly potřeba, aby se původní čas zkrátil o celých 7 sekund? Překvapivě nedošlo ke zvýšení výkonu GT2 RS. Asi se chlapům zdálo, že 700 koní bude „bohatě stačit“. Ja, natürlich! Došlo na nějaké ty úpravy aerodynamiky včetně větší plochy zadního křídla, přenastavení podvozku, hořčíková kola, vylepšená brzdová kapalina, destičky a ocelové hadičky.
Zdá se to jako relativně drobné úpravy, ale výsledek přinesl hodně ovoce. Vylepšení od Manthey Racing si může dopřát každý majitel GT2 RS přihlášené v Evropě, jen stačí se s autem zastavit na základně na Nürburgringu. Za Velkou louží prý mají smůlu.
Samotné přenastavení auta bylo samozřejmě striktně podřízeno podmínkám a charakteru okruhu. Velký podíl na výsledku samozřejmě má také i řidič – jezdec Lars Kern je dvorní specialista na Nürburgring. Podle tiskové zprávy mu přály i povětrnostní podmínky. Jistě vás nepřekvapí, že počasí je na okruhu, který se nachází v pohoří Eifel, občas trochu náladové. Prý ale měli sucho, ačkoliv byla prý trochu „kosa“. Jediné riziko prý představovalo spadené listí.
Takže se nabízí staré klišé s králem, který je mrtev a ať žije… Však to znáte. Nový rekord je možná diskutabilní, ale rozhodně je legitimní – 911 GT2 RS „MR“ je i přes úpravy stále vozidlo schválené k silničnímu provozu. Nicméně je nasnadě říct, že tato hozená rukavice je ještě dokola posetá připínáčky, takže kdoví, jestli ji Lambroghini hodlá zvednout. A teď si představte, že jste jeden z těch dobráků, co zrovna složili zálohu na Aventador SVJ!