Hlavní obsah

Porsche Cayenne GTS je zpět a má osmiválec!

Foto: Porsche

Nový Cayenne GTS má snížený podvozek a celou armády pomocníků pro sportovní jízdu

Fanoušci Porsche a nadšení řidiči mají důvod k oslavě. Porsche Cayenne se vrací k osmiválcovému motoru! V nových Cayenech ve verzi GTS se totiž objeví čtyřlitrový vidlicový osmiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Ano, je to ten samý motor, který trůní i v Panameře Turbo!

Článek

Dřív měly Cayenne GTS šestiválec 3,6 litru se dvěma turby. Vlastně osmiválec byl v GTS naposledy v druhé generaci Cayennu před faceliftem, což už je opravdu dávno. Porsche dosud argumentovalo tím, že šestiválec je lehčí a auto s ním je lépe vyvážené. Ale protože někdo nahoře asi poslouchá, co zákazníci chtějí, a protože osm je víc než šest, tak se stejně vrací zpátky k osmiválci. 460 koní a 620 Nm znamená ve verzi Sport Chrono zrychlení na stovku za 4,5 sekundy a maximálku 270 km/h. Ano, to jsou čísla, která se nebezpečně blíží předchozímu nejostřejšímu Cayennu Turbo. A čísla, která v 99 procentech případů spolehlivě smáznou všechno v okolí pěti kilometrů.

Ale abychom na nic nezapomněli: Šestiválec 2,9l ve verzi S disponuje s výkonem 440 koní a točivým momentem 550 Nm, čtyřlitrový osmiválec v Turbu pak dává 550 koní a 770 Nm.

Jenže v tomto případě to není zdaleka jen o výkonu a číslech. GTS jsou u Porsche vždy řidičsky zaměřené modely a to samé platí i pro velké SUV, jako je Cayenne. Se sportovním podvozkem sedí o dva centimetry blíž asfaltu, má adaptivní odpružení a vektorování točivého momentu. Za příplatek si pak můžete objednat aktivní příčné stabilizátory, natáčení zadní nápravy a vzduchový podvozek. A po zkušenosti z modelu Turbo vám radím jediné - určitě to potřebujete! S novým GTS jsem zatím nejel, ale Cayenne Turbo s natáčení zadní nápravou, to je něco, co hraničí s černou magií.

Co se brzd týče, tak Cayenne i Cayenne Coupe mohou mít běžné ocelové nebo karbon-keramické brzdy. Novinkou jsou kotouče s potahem z karbidu wolframu. Ano, podobná technologie se používá třeba u elektrických pil.

Z estetického hlediska je GTS samozřejmě líbivé. Paket Sport Design má upravené nárazníky a prahy, jednadvacetipalcová kola, zatmavené světlomety a LED světelnou lištu. Uvnitř jsou exkluzivní sportovní sedadla pro GTS a kromě Alcantary je tady i spousta kartáčovaného hliníku.

Cayenne GTS si můžete objednat již nyní. Běžný model začíná na 114 087 eurech a Cayenne GTS Coupé pořídíte od 118 490 eur. Těším se na svezení. SUV nemusím, ale způsob, jakým tyhle věci jedou, má prostě něco do sebe!

Načítám