Článek
Cayenne E-Hybrid ukrývá pod kapotou třílitrový benzínový šestiválec z klasického modelu, doplněný elektromotorem o výkonu 136 koní. Výsledný výkon celého systému činí 461 koní a točivý moment se zastavil na mohutných 700 Nm, dostupných díky elektrické pomoci už od tisíce otáček. Síla z obou motorů se přenáší na všechna kola skrze osmistupňovou převodovku. Samozřejmě nechybí jízdní módy, aby mohl řidič rozhodnout, zda se pojede úsporně, nebo naopak v plném výkonu.
Jak čísla napovídají, umí za to velké Porsche pořádně vzít. Z nuly na sto se rozeběhne za 5 sekund a maximální rychlost činí 253 km/h.
Když ale zrovna neplánujete jezdit úplně rychle, můžete využívat ekologickou a ekonomickou stránku. E-Hybrid disponuje li-ion baterkou o kapacitě 14,1 kWh, na kterou lze ujet až 44 kilometrů bez nastartování benzínového motoru. Je však potřeba mít na paměti, že oněch 44 kilometrů je naměřeno v cyklu NEDC, jenž má ve zvyku pěkně kecat. No uvidíme.
Když už baterii vybijete, lze k jejímu opětovnému doplnění použít palubní nabíječku do zásuvky – ta dobíjí prázdnou baterku necelých osm hodin, nebo rychlejší nabíječku s vyšším proudem – ta si vystačí s 2 hodinami a 18 minutami. Nabíjení lze plánovat a sledovat skrz mobilní aplikaci, jak je u dnešních elektrifikovaných aut zvykem.
A další rozdíly E-Hybridu oproti klasickým variantám? V rámci E-Hybridu dostanete už ve standardu třeba paket Sport Chrono, aktivní zavěšení nebo další prvky, které jsou u obyčejného Cayenne za příplatek. Zajímavou novinkou je i systém InnoDrive, fungující jako rozšířený adaptivní tempomat. Na základě dat z mapových podkladů a senzorů, vyhodnotí Cayenne jak má zrychlovat/zpomalovat a nakolik využívat elektrického motoru a rekuperace, aby byla jízda co nejekonomičtější.
Navenek potom vůz nepoznáte prakticky vůbec. Vedle nápisu E-Hybrid na zádi, liší se plug-in hybridní Cayenne jenom svítivě zelenými brzdiči a krytkou nabíjecího portu na levém blatníku, naproti hrdlu nádrže.
Cena v Německu začíná na částce 89 822 euro, tedy na 2,3 milionu korun.