Článek
Ferrari Enzo Ferrari, Mercedes SLR McLaren, Pagani Zonda F, Porsche Carrera GT. To byly vozy, které ještě před 15 lety kralovaly světu rychlých vozů. Řada čtenářů by se patrně rozhodla právě pro Carreru GT a jeden by se ani nedivil – úchvatný 5,7l atmosférický V10 původně pocházel ze zrušeného projektu Porsche pro Le Mans, a tak pro něj výrobce našel uplatnění v silničním supersportu. Jeho sílu 612 koní řidič krotil skrz manuální převodovku s pomocí jen těch nejzákladnějších elektronických pomocníků.
Tento konkrétní kus je skvěle zachovalý exemplář, který kdysi vlastnil šampion Formule 1 z roku 2009 Jenson Button. Auto parkoval ve svém sídle v Monaku. Vůz pak strávil nějaký čas ve městě Jersey ve Velké Británii a momentálně se nachází v Nizozemsku. Byť to tak na první pohled nevypadá, je vůz v poměrně unikátní šedé metalíze Seal Grey, kterou neslo jen zhruba 10 procent vyrobených kusů, což trochu přispívá výjimečnosti vozu.
Jelikož jde o analogový supersport, má dokonce staromódní manuální klimatizaci, čalounění je vystláno červenohnědou kůží Terracotta. Carrera GT byla co do typu karoserie v podstatě „Targa“, neboť střešní díl se dá odejmout, a jezdit tak s nebem nad hlavou. K tomu řidiči a pasažérovi hraje stereo Becker Online Pro.
Vůz má skvěle doloženou servisní historii, včetně dopisu od asistenta Jensona Buttona, který potvrzuje, že vůz bývalému jezdci Formule 1 opravdu patřil. V historii vozu je zaznamenáno celkem devět servisních záznamů, ve všech případech jde samozřejmě o autorizované servisy Porsche – z toho čtyři v německém Koblenzu, tři v britském Readingu, jeden v Hamburgu a poslední v Antverpách.
Vůz má rovněž novou keramickou spojku od nájezdu 6 187 kilometrů, což je dle všeho asi největší servisní zásah za celou dobu. Poslední servis je potom datován k dubnu 2020, kdy vůz dostal nový motorový olej a filtr plus nové pneumatiky a všechny tři chladiče, přičemž originální pneumatiky i chladiče jsou stále součástí koupě, stejně jako originální zavazadla Porsche Design.
Porsche Carrera GT je úchvatný kus techniky a nabízí ryzí, neředěný a bezprostřední řidičský zážitek, jaký dnešní auta už umí jen málokdy nabídnout. Je v krásné specifikaci a vlastněn byl jednou z někdejších hvězd motorsportu. Za kolik se tedy prodá? Vůz už se vlastně před uzávěrkou článku stihl prodat. Došlo celkem na 37 „přihození“, přičemž to finální bylo 820 500 eur – tedy 21,2 milionu korun.