Článek
Ano, kompaktní sporťáky Boxster a Cayman dostanou motor z velkého bratra, modelu 911. Tedy, ono se tak stalo už v roce 2015, kdy v Porsche namontovali do původního Caymanu GT4 šestiválec o objemu 3,8 l z dospělejší Carrery S – a byl to prodejní trhák. V nové generaci jsme se pak dočkali limitované série i pro 718 Cayman a Boxster, šlo o 718 Cayman GT4 a 718 Boxster Spyder. Tyto dva kousky už měly novější (a silnější) motor 4,0 l o výkonu 420 koní.
Cayman GT4 a Boxster Spyder byla hodně nabroušená auta orientovaná spíše na okruh, ale teď se dostalo i na civilnější varianty GTS. Ty dostanou stejný čtyřlitrový atmosférický šestiválec, akorát podladěný na 400 koní, jenž tak nahradí současný přeplňovaný plochý čtyřválec s objemem 2,5 l.
Obě varianty 718 GTS si tak polepší na výkonu o 20 koní, ale věřte nám, že tato auta si nikdo nebude kupovat kvůli papírovým údajům. Tady bude rozhodovat to, jak se jejich řidič bude za volantem cítit – a v kombinaci s poctivým šestistupňovým manuálem a zadním pohonem je už teď jasné, že bude mít onen příslovečný rohlík od ucha k uchu.
Pokud byste měli zájem o nový Boxster GTS 4.0 nebo Cayman GTS 4.0, ale rádi necháváte odpočívat svoji levou nohu, tak vás zklameme – jedinou možnou variantou je zastaralý, pomalý, neefektivní a nepohodlný manuál. A to tak to má u pravého sportovního auta být!
Papírově to ale bude také hodně zajímavé – co byste řekli na zrychlení z nuly na sto za 4,3 vteřiny? Maximální rychlost 293 km/h taky nepůsobí nijak nudně.
Jelikož jde o téměř vrcholnou verzi Boxsteru a Caymanu, mají GTS 4.0 několik vychytávek, za které byste si u běžného Boxsteru a Caymanu museli připlácet. Jmenovitě jde třeba o sportovní výfuk, sportovní podvozek PASM, který snižuje světlou výšku vozu o 20 mm, paket Sport Chrono a také systém Porsche Torque Vectoring, který spolupracuje se zadním diferenciálem, aby posílal na každé poháněné kolo tu správnou porci výkonu za jakýchkoliv podmínek.
Vzhledem k silnějšímu (a psst, těžšímu) motoru dostala obě „gé-té-eska“ výkonnější děrované a drážkované kotouče o průměru 350 mm vpředu se šestipístkovými brzdiči, vzadu se ocelové kotouče zvětšily na průměr 330 mm. Pokud by si to někdo přál, může si připlatit také za karbon-keramické brzdy, ale nevíme, proč by to někdo dělal.
Vzhledově se nové 718 GTS od těch předchozích téměř neliší, takže krása se opravdu skrývá uvnitř. Snad jen zmiňme, že novinky dostanou novou přední masku a že oproti běžným Boxsterům a Caymanům je poznáte díky tónovaným světlům, černě zbarveným ozdobným prvkům karoserie a „saténově“ černým 20palcovým kolům.
Uvnitř najdeme karbonovou ozdobnou lištu, táhnoucí téměř po celé šířce palubní desky a spoustu Alcantary – je na sedadlech, volantu, středové konzole, opěrkách, a dokonce i na té archaické páce, pomocí které se tu řadí… Pokud by to nestačilo, lze si připlatit ještě za audio Bose nebo Burmester, případně za paket GTS Interior.
K prvním německým dealerům auta dorazí už v březnu, k nám se podívají krátce nato. Ceny začínají na 81 tisících eur za 718 Cayman GTS 4.0 a 84 tisících za otevřenou 718 Boxster GTS 4.0, což momentálně v korunách vychází na 2, respektive 2,1 milionu korun. Už abyste začali spořit, protože tohle bude řidičská nirvána!