Článek
Zasvěceným jistě došlo, že hlavním trnem v oku je pro automobilku poměrně nedávná situace s limitovaným Porsche 911 R. Jako v případě ostatních modelů z omezených sérií, i po těchto se jen zaprášilo. Jenže vzápětí se dotyčné kusy objevily na trhu jako de facto nová auta s nulovým nebo jen minimálním nájezdem. A nejen to, vzhledem k enormní poptávce po takových vozech na nich visela podstatně vyšší cenovka, než jak tomu bylo původně od výrobce.
Zkrátka i zde platí, že železo je třeba kout, dokud je žhavé. Bylo období, a není to tak dávno, kdy ceny 911 R raketově vystoupaly nahoru a nebylo výjimkou, že někteří „prodejci“ se nebáli říct si za puristický sportovní vůz s čtyřlitrovým atmosférickým boxerem a manuální převodovkou i o částky atakující milion eur, přestože původní kupní cena činila něco málo přes 160 tisíc eur, tedy něco přes 4 miliony korun.
Avšak bublina už praskla, ceny se pohybují v rozmezí 300 až 360 tisíc eur, nicméně pořád je to dvojnásobek ceny původní. „Dáváme si opravdu záležet a do výroby našich aut vkládáme velké úsilí a spoustu energie, a to za jediným účelem – aby s nimi naši zákazníci jezdili, nikoliv aby je zaparkovali do garáže,“ nechal se slyšet Blume. „Pracujeme teď na opatřeních, jak takovýmto situacím v budoucnu předejít. Jedna z variant je zavést splátkový model, což by po dobu několika let zamezilo následnému prodeji vozu,“ prohlásil o situaci Blume. „Je to zkrátka jedna z variant,“ dodal.
Nicméně není to jen Stuttgart, kde se potýkají s podobnými spekulanty a obchodníky v řadách svých vlastních zákazníků. Nedávno podobnou situaci řešil Ford s novým GT. Americká automobilka to vyřešila tak, že každý zákazník musí kromě kupní smlouvy podepsat také dodatek, kterým se kupující zavazuje neprodat auto minimálně po dobu 24 měsíců od jeho pořízení. Opatření samozřejmě mělo své odpůrce, nicméně podle všeho se vyplatilo.
Porsche 911 R (991): Pornohvězda na čtyřech kolech
Proč všechen ten povyk kvůli „911 s pruhy“ ? Inu, to je pouze jedna stránka věci, to hlavní se skrývá uvnitř. 911 R mělo 4,0l motor bez (!) turbodmychadla o výkonu 500 koní a všechna síla putovala výhradně na zadní kola. Ba co víc, verze R se dodávala výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. S trochou nadsázky by se dalo říct, že šlo o Porsche GT3 RS s manuálem a bez zadního křídla. Z okruhové GT3 RS mělo dokonce i rozšířenou karoserii produkující více přítlaku, absence zadního křídla však dovoluje vyšší maximální rychlost na úkor přítlaku. Koneckonců samotné Porsche se nechalo při představení slyšet, že GT3 RS byla pro jízdu na okruhu, kdežto 911 R bylo určeno primárně na silnice. Později vznikl i tzv. model GT3 Touring, což byla vlastně modernizovaná GT3 991.2 s manuálem a… opět bez křídla. Nešlo sice o bájné 911 R, ale technicky vzato šlo o stejné auto – a nešlo o omezenou sérii. Nakonec se tak dostalo i na ty, kterým původní 911 R unikla.