Článek
Loňský koncept donutil spoustu příznivců stuttgartské automobilky složit zálohu a teď už tady máme 911 Speedster ve své oficiální podobě. Technika pochází z modelu GT3, takže atmosférický šestiválec s objemem 4,0 l, výkonem 508 koní a točivým momentem 469 Nm. Připomínám, že tenhle boxer patří mezi motorářské klenoty, v případě Speedsteru je navíc výlučně kombinovaný s manuální převodovkou, což kvituji s povděkem. Protože když Porsche říká, že chtělo aby to auto bylo primárně pro zážitky, dle mého k tomu řazení prostě patří.
Nemusíte se bát, že by Speedsteru chyběla rychlost, protože na 96 km/h zrychlí za 3,8 s a jede 309 km/h, což je slušná palba na to, aby vám to sfouklo příčesek. A on vám spadne hned, jen co pošlete motor do otáček, protože omezovač je v devíti tisících…
Přijde mi zajímavé, jak se Porsche snaží eliminovat hmotnost, kterou zvyšují dodatečné výztuhy. Speedster má proto obě dvě kapoty z karbonu a ze stejného materiálu jsou i přední blatníky. Brzdy jsou pak karbonkeramické a jiná možnost tady jednoduše není. Finální váha auta je 1 465 kg.
Baví mě taky řízená zadní náprava, dynamické uchycení motoru a dvacetipalcová kola s centrálními maticemi, naopak mi chybí hrdlo nádrže na přední kapotě, které měl koncept. A uvítal bych i ta retro zpětná zrcátka. Protože jde o Speedster, má tedy nižší čelní okno, plátěnou střechu a integrované ochranné oblouky, což téhle 911 propůjčuje zatraceně sexy boční siluetu.
Závazné objednávky začnou obchodníci přijímat příští měsíc, první auta pak budou na konci roku. Zákazníci k nim dostanou ještě speciální hodinky od Porsche Design… Správně, někdo bude mít pěkné Vánoce!