Článek
Není v tom touha zachovat devětsetjedenáctku čistou, není v tom žádný odkaz na tradice a už vůbec to není o tom, že by na to Porsche nemělo. „Baterie jsou prostě příliš těžké a kazí jízdní charakter Porsche 911,“ řekl v rozhovoru pro časopis Car šéf vývoje značky Michael Steiner. „Nepustíme do světa auto, které by nejezdilo jako Porsche. A 911 s bateriemi by byla příliš těžká, což by mělo negativní vliv na její jízdní vlastnosti. Zatím je to něco, s čím si neumíme poradit, potřebujeme lehčí baterie, které by však měly dostatečnou kapacitu,“ řekl upřímně.
Inženýři v Porsche vyvíjeli elektrický Taycan od začátku, a tak se jim podařilo podle všeho stvořit jedno z nejlepších aut na baterie na světě. Je extrémně rychlé, ovladatelné a jede jako každé Porsche. „U dvoudvéřových sportovních aut to ale nefunguje, a tak bude dalším elektrickým Porsche malé SUV,“ odhalil Steiner plány stuttgartské automobilky.
Nové Porsche Macan se podle všeho bude vyrábět s běžnými spalovacími motory, ale i jako hybrid a taky čistý elektromobil. Větší Cayenne se jako hybrid už nějakou dobu prodává a Porsche chytře využilo potenciál jeho baterií nejen k čistšímu provozu, ale taky aby z něj udělalo nejsilnější Cayenne v nabídce.
Steiner nicméně připustil, že kdyby se objevily lehčí baterie, dočkali bychom se elektrifikované 911 poměrně brzy. „Pohonné ústrojí není problém. Ale myslím, že vhodné baterie minimálně v první polovině desetiletí ještě mít nebudeme. Pracujeme na tom, podmínky nás k tomu nutí.“ Dodal ještě, že vyrobit jiný, levnější a čistě elektrický vůz by neměl být problém.
Takže Cayman a Boxster na baterky? Podle všeho by to tak opravdu mohlo být. Podle zákulisních informací by se podobný model mohl objevit v roce 2023 a mohl by nahradit benzinové provedení. Auto bude mít dál pohon zadních kol, výkon okolo 400 koní a bude sdílet komponenty s dalšími koncernovými elektromobily, jeho dvojčetem by mělo být nové Audi TT. Podle všeho se dočkáme i té hybridní 911, pravděpodobně při jejím faceliftu, vždyť automobilka sama připustila, že vůz je na to připraven.
Nicméně jisté je, že model 911 se nestane symbolem elektrifikace Porsche a že automobilka se bude snažit vydržet vyrábět co nejdéle svou ikonu s běžnými spalovacími motory!