Hlavní obsah

Porsche 911 na baterky zatím nehrozí, důvod je prostý

Foto: Porsche

Porsche 911 se čistě elektrickému pohonu zatím vyhne. Díky bohu za to!

Porsche už sice prodává elektrické Taycany, ale s elektrifikací svého kultovního modelu (ale ani dalších sportovních aut) to nebude tak žhavé. Německá automobilka sice testuje několik Boxsterů čistě na elektřinu, ale spíš chce mít informace k vývoji, než aby podobné auto pustila do světa.

Článek

Není v tom touha zachovat devětsetjedenáctku čistou, není v tom žádný odkaz na tradice a už vůbec to není o tom, že by na to Porsche nemělo. „Baterie jsou prostě příliš těžké a kazí jízdní charakter Porsche 911,“ řekl v rozhovoru pro časopis Car šéf vývoje značky Michael Steiner. „Nepustíme do světa auto, které by nejezdilo jako Porsche. A 911 s bateriemi by byla příliš těžká, což by mělo negativní vliv na její jízdní vlastnosti. Zatím je to něco, s čím si neumíme poradit, potřebujeme lehčí baterie, které by však měly dostatečnou kapacitu,“ řekl upřímně.

Inženýři v Porsche vyvíjeli elektrický Taycan od začátku, a tak se jim podařilo podle všeho stvořit jedno z nejlepších aut na baterie na světě. Je extrémně rychlé, ovladatelné a jede jako každé Porsche. „U dvoudvéřových sportovních aut to ale nefunguje, a tak bude dalším elektrickým Porsche malé SUV,“ odhalil Steiner plány stuttgartské automobilky.

Nové Porsche Macan se podle všeho bude vyrábět s běžnými spalovacími motory, ale i jako hybrid a taky čistý elektromobil. Větší Cayenne se jako hybrid už nějakou dobu prodává a Porsche chytře využilo potenciál jeho baterií nejen k čistšímu provozu, ale taky aby z něj udělalo nejsilnější Cayenne v nabídce.

Foto: Porsche

Taycan funguje skvěle, dalším čistě elektrickým Porsche by měl být Macan

Steiner nicméně připustil, že kdyby se objevily lehčí baterie, dočkali bychom se elektrifikované 911 poměrně brzy. „Pohonné ústrojí není problém. Ale myslím, že vhodné baterie minimálně v první polovině desetiletí ještě mít nebudeme. Pracujeme na tom, podmínky nás k tomu nutí.“ Dodal ještě, že vyrobit jiný, levnější a čistě elektrický vůz by neměl být problém.

Takže Cayman a Boxster na baterky? Podle všeho by to tak opravdu mohlo být. Podle zákulisních informací by se podobný model mohl objevit v roce 2023 a mohl by nahradit benzinové provedení. Auto bude mít dál pohon zadních kol, výkon okolo 400 koní a bude sdílet komponenty s dalšími koncernovými elektromobily, jeho dvojčetem by mělo být nové Audi TT. Podle všeho se dočkáme i té hybridní 911, pravděpodobně při jejím faceliftu, vždyť automobilka sama připustila, že vůz je na to připraven.

Nicméně jisté je, že model 911 se nestane symbolem elektrifikace Porsche a že automobilka se bude snažit vydržet vyrábět co nejdéle svou ikonu s běžnými spalovacími motory!

Načítám