Článek
Elektrická budoucnost v podání Polestaru nevypadá úplně mizerně. Alespoň podle konceptu Precept, který bude k vidění v Ženevě. Značka vlastněná Volvem zveřejnila video, které je sice prosté podrobnějších technických informací, ale je z něj patrné, že se jedná o velký luxusní sedan, respektive gran turismo. A jak v něm říká generální ředitel Polestaru Thomas Ingenlath, bývalý šéfdesignér Škody Auto, nejde jen o design, ale i materiály, které by mohl Polestar používat.
Precept je střižený úplně jinak než dříve prezentované modely. Vypadá futuristicky, používá úplně nové prvky v designu, ale zároveň si tak nějak umíme představit, že by klidně mohl stejně vypadat i v sériovém provedení. Co na tom, že postrádá tradiční masku a že světlomety jsou menší, než bychom si kdy mysleli. Příď auta nijak nemaskuje čidla bezpečnostních asistentů, kameru a radarové senzory, naopak je vtipným způsobem lehce zvýrazňuje.
Aerodynamický tvar karoserie zvýrazňuje přední křídlo a křidélka po stranách. Kvůli obtékání vzduchu nahrazují zpětná zrcátka kamery, což už ale není nic neobvyklého, vždyť už to známe i ze sériových aut. Nicméně ale Precept nemá ani klasické vnitřní zpětné zrcátko - i to nahrazuje širokoúhlá kamera a samostatný displej.
Ingenlath květnatě mluví o dlouhodobé udržitelnosti, což na motoristy věrné tradičním hodnotám může působit jako rudý hadr na býka, ale skutečnost není tak tragická. Čalounění je sice vyráběné z recyklovaných PET lahví a opěrky z recyklovaného korkového vinylu, ale kdybyste to nevěděli, nejspíš by vás to ani nenapadlo a nijak nepohoršovalo. Stejně jako fakt, že koberečky v autě jsou z recyklovaných rybářských sítí.
„Kompozitové výplně na bázi lnu, které jsou použité na dveřních panelech a sedačkách, redukují plastový odpad o osmdesát procent,“ říká Ingenlath. Možná, že kdyby zmínil jen to, že jde o materiál, který je o polovinu lehčí než běžný plast, leckterý fanoušek konvenčních automobilů by mu i zatleskal.
Jak už zaznělo, Polestar zatím nezmínil žádné technické údaje, jediné číslo, co známe, je délka rozvoru, která je impozantních 3,1 metru, což je víc než u sedmičkového BMW. Znamená to dvě věci - hodně prostoru uvnitř auta a taky předpokládaný velmi slušný dojezd, protože baterie vozu jsou právě v podlaze mezi nápravami.
Tak co vy na to? Umíte si představit takový elektromobil zaparkovaný ve vaší garáži?