Článek
Slingshot Grand Touring se staví na vrchol modelové řady coby nejdražší provedení. Oproti levnějším variantám se dá na první pohled poznat podle „střechy“. Ta doplňuje zvýšený větrný deflektor nahrazující čelní okno. Zjednodušeně řečeno – ve Slingshotu sice pořád zmoknete, ale už ne tak strašně jako dosud. Nová jsou také kola o průměru 18 palců vpředu a 20 palců vzadu.
Klasické dveře se nekonají, ale přístup do interiéru zjednodušují výklopné panely ve střeše. Samotný „interiér“, dá-li se prostor pro posádku vůbec tak nazývat, pak dostal větší dotykový displej s navigací a pohodlnější sedačky na delší trasy. Dále jde přikoupit třeba výkonný audiosystém a pár dalších doplňků na komfort či zábavu.
Po mechanické stránce zůstává Slingshot Grand Touring v zásadě stejný. V přední části se mezi rozložitými blatníky nachází atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 litru od General Motors, který posílá 175 koní a 225 N.m na zadní kolo skrz pětistupňovou manuální převodovku. Slingshot se tedy řídí stejně jako auto, nicméně jediné zadní kolo mu propůjčuje velmi charakteristické chování. A vypnete-li ESP, tak i sklony k driftování.
Svým způsobem se jedná o docela fajn hračku, nicméně obáváme se, že ani s „cestovní“ verzí cestovat rozhodně nechcete. I přes přítomnost střechy se totiž pořád jedná o dost nevybíravý sportovní stroj postrádající dveře, pořádné čelní okno, klimatizaci nebo zavazadelník. Krom toho je při jízdě ve Slingshotu povinná přilba a když už jste odhodlaní jet na celodenní výlet s helmou na hlavě, většinou jedete rovnou na motorce.
Slingshot si pro svou neotřelost klientelu dozajista najde, ovšem my bychom pořád preferovali nějaký dvoumístný roadster s natahovací střechou. Třeba taková Mazda MX-5 udělá jízdně podobnou radost a krom toho není ani dražší. Na českém trhu startuje cena Polarisu Slingshot nad hranicí 750 tisíc korun a očekáváme, že verze Grand Touring (jestli se vůbec bude dovážet) vyšplhá do okolí 900 tisíc.