Hlavní obsah

Pól nedostupnosti: Hiluxy pokořily nejstudenější místo světa

Foto: Arctic Trucks

Pól nedostupnosti je nejchladnějším místem na zemi. Pro Toyotu Hilux to ale není problém

Speciálně upravené pick-upy Toyota Hilux pokořily místo s nejnižší průměrnou teplotou na zemi. V Antarktidě dosáhly místa, kterému se říká Pól nedostupnosti, na kterém panuje teplota v průměru -58,2°C. Sériové stroje by to však nezvládly, proto byli povoláni do zbraně technici od Arctic Trucks, kteří auta notně vylepšili, například přidali nápravu navíc.

Článek

Letošní expedice odstartovala z chilského Punta Arenas a měla namířeno skrze Antarktidu do Kapského města v Jihoafrické republice. Cestování ledovým královstvím však vyžaduje solidní hardware, proto se členem výpravy stal speciální Hilux s pohonem všech šesti 44palcových kol Dick Cepec obutých v pneumatikách Nokian.

Foto: Arctic Trucks

Toyota Hilux Arctic Trucks ve verzi 4 x 4

Tento pick-up je na Antarktidě známým matadorem, jelikož zde urazil desítky tisíc kilometrů v rámci vědeckých i dobrodružných výprav a mimo jiné desetkrát stanul na Jižním pólu.

Foto: Arctic Trucks

Toyota Hilux Arctic Trucks 6 x 6 je zkušeným dvoustopým ledoborcem

Druhým expedičním vozem byl nejnovější model Hiluxu 4 x 4 z flotily islandské společnosti Arctic Trucks, rovněž vybavený pneumatikami Nokian, které jsou určeny pro jízdu na sněhu a ledu.

Foto: Arctic Trucks

A co zásoby nebo palivo? V nehostinném prostředí jste odkázáni pouze na leteckou podporu

V nehostinné Antarktidě v současné době operuje celkem 27 vozů připravených odborníky z Arctic Trucks – čtyři z nich jsou firemní, ostatní si pořídily výzkumné stanice a další týmy z různých zemí.

Foto: Arctic Trucks

Trasa expedice přes Antarktidu

Toyota Hilux se v současnosti prodává už v osmé generaci, přičemž její původní určení bylo pro práci v obtížných podmínkách nebo cestování náročným prostředím.

Tvůrci stávající generace se proto věnovali tuhosti konstrukce, posílení zavěšení, objemu nákladového prostoru a houževnatosti v terénu, nicméně nezapomněli ani na požadavky na komfort nebo prvky moderní výbavy.

Foto: Toyota ČR

Oproti speciálům od Arctic Trucks je tovární Toyota Hilux poněkud malá

Základem sériového vozu je vznětový 2,4litrový čtyřválec o výkonu 150 koní a síle 400 Nm, který spolu s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou udává 5,33 metru dlouhému Hiluxu dostatečnou dynamiku.

Auto na ložné ploše o velikosti čtverce s hranou 1,5 metru uveze tunu nákladu a je schopné táhnout přívěs o hmotnosti až 3,2 tuny. Základní cena v Česku pak startujte od 847 000 Kč včetně DPH.

Načítám