Hlavní obsah

Pokud bych musel jezdit v elektrickém autě, pak beru tohle!

Foto: Totem Automobili

Původní tvary v moderním kabátu, pod kapotou elektromotor a sofistikovaný podvozek

Aktualizováno

Elektrická Alfa Romeo s výkonem 518 koní a dokonalými tvary vás spolehlivě zvedne ze židle. Budete ji milovat, nebo nenávidět, nic mezi neexistuje. Buďte však v klidu, nejenže si ji nejspíš nekoupíte, ale s největší pravděpodobností ji ani nepotkáte na silnici.

Článek

Restomody, tedy reinkarnace legendárních aut, vzbuzují mezi automobilovými fanoušky vášně, i když většina z nich je uznává. Nevadí karbonové karoserie, moderní podvozky ani upravené motory.

Foto: Totem Automobili

Interiér je jednoduše skvostný

Jenže jakmile se v rámci podobných úprav objeví v modifikovaném autě elektromotor, je najednou všechno jinak. Elektrifikace zkrátka vzbuzuje (oprávněné) emoce a jen málo projektů dokáže automobilové nadšence tak polarizovat. V případě Alfy Romeo Giulia GT to bude platit dvojnásob.

Vzpomínáte si na elektrický E-Type? Osobně znám dva lidi, kteří o jeho pořízení seriozně přemýšlí. Mají peníze, vzdělání a spoustu zajímavých aut v garáži. Líbí se jim ta možnost jezdit s tak extravagantním autem, Tesla už je nebaví. Předpokládám, že až budou číst tento článek, okamžitě začnou zjišťovat další detaily o zmíněné Alfě. Většina z vás ale bude obracet oči v sloup a psát do diskuze, že tohle auto přece MUSÍ mít benzinový motor!

Zklamu vás… Nejnovější počin společnosti Totem automobili bude pohánět výlučně elektřina. Spousta elektřiny. 518 koní je dostatečně šílená číslovka, je to o dvě stě koní víc, než měla původní Alfa Giulia GT, a o kus víc, než má nová Alfa Giulia Quadrifoglio.

Celý projekt začíná tak, že v Totemu původní GT Junior 1300 či 1600 ze sedmdesátých let rozeberou do šroubku. Opraví a vyztuží původní šasi, podobně jako to dělá třeba Singer. Z původního podvozku prý zbude asi desetina. Vpředu se objeví nové zavěšení MacPherson s ručně nastavitelnými tlumiči Bilstein, vzadu je hliníkové víceprvkové zavěšení Multilink na pomocném rámu.

Původní pohonné ústrojí pak nahradí elektromotor a baterie o 50,4 kWh. Na stránkách společnosti se pak dozvíte, že kvílení elektromotoru může přehlušit tradiční hluk benzinového motoru, samozřejmě že z reproduktorů.

Děsíte se? Číslovka zrychlení z nuly na sto vám to vynahradí: 3,4 s je super hodnota! Maximální rychlost je omezena na 200 km/h a dojezd je cca 300 km. A váha auta je 1 410 kg.

Co ale nepochybně nadchne každého, to jsou tvary karbonové karoserie. Přední část modelu GT nese prvky Giulia GTAm a je rozšířena o 180 mm, svalnatější je i zadek auta. LED přední i zadní světlomety vypadají cool. A přehlídka pokračuje i uvnitř – karbonová sedadla, spousta kůže a dřeva, volant Momo a taky skutečná mechanická ruční brzda. Z moderních prvků zmiňme slušné stereo, klimatizaci, elektrické ovládání oken a bezklíčové zapalování.

Ceny začínají na 430 000 rur, tedy necelých 12 milionech korun a je v tom i dárcovské auto. A vyrobí se jich jen dvacet, proto ta zmínka na začátku, že ji s největší pravděpodobností na silnici nepotkáme…

Líbí se vám podobné restomody?
Ano, ale jen když je to na benzín
72,5 %
Tady dává elektřina smysl
18,8 %
Ne, všechno má být původní
8,7 %
Celkem hlasovalo 2357 čtenářů.
Načítám