Hlavní obsah

Podivnosti i zajímavosti s pohonem 4 x 4 z Japonska

Foto: Mitsubishi

Nejen tohle extravagantně vypadající Mitsubishi nabídne pohon všech čtyř kol. Čtěte dál a objevíte zajímavosti i zvláštnosti z japonského trhu

Japonsko sice neoplývá bohatou zásobou nerostných surovin, ale jde o technologickou velmoc a vývojového giganta. Země vycházejícího slunce má téměř 130 milionů obyvatel, což znamená 130 milionů různých automobilových chutí. Dali byste si taky nějakou podivnou nebo zajímavou čtyřkolku? Prošli jsme tamní trh a několik z nich pro vás vybrali.

Článek

Japonská kultura je v některých ohledech docela podivná, vždyť není žádnou výjimkou potkat na ulicích obyvatele, kteří chodí přestrojeni za nějakou fantasy postavu nebo třeba králíka Playboye. Vzhledem k tomu, že zde žije necelých 130 milionů lidí (v Česku cca 10,6 milionu), má automobilový trh dostatek možností nabídnout ne zcela standardní modely. Zaměřili jsme se na zajímavá i podivná auta prodávaná v Japonsku, která spojuje pohon všech čtyř kol.

Nissan March

Jestli vám tohle auto připomíná minulou generaci evropského Nissanu Micra, dáváme vám za pravdu. V Japonsku se vůz prodává pod názvem March a cílí především na mladé a styluchtivé ženy, proto nabízí opravdu širokou paletu barev a personalizací. Auto koupíte s tradičním pohonem přední nápravy, ale také jako čtyřkolku.

Foto: Nissan

Nissan March se v Evropě prodává jako Nissan Micra

Milovníci luxusu se mohou kochat verzí Bolero, která přináší pozměněný design a prémiové materiály uvnitř. Základní Nissan March s pohonem 4 x 4 vyjde na cca 330 tisíc korun, ale na druhou stranu si říkáme, k čemu potřebujete ve věčně ucpaných japonských městech hnát i zadní nápravu?

Foto: Nissan

Prcek od Nissanu je tady pro všechny styluchtivé Japonky

Mitsubishi Delica D:5

Považujete Mercedes-Benz třídy G za terénní krabici? Tak Mitsubishi Delica D:5 vám ukáže, jak vypadá opravdu hranatá čtyřkolka s uzamykatelným pohonem všech kol. Podívejte se na vzhled této až osmimístné off-roadově laděné dodávky mluvící designovou řečí současných modelů Mitsubishi L200, ASX a Eclipse Cross.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Delica D:5 má design sladěný s novinkami značky

Pod kapotou 4,8 metru dlouhého vozu pracuje čtyřválcový turbodiesel s objemem 2,3 litru a výkonem 145 koní, řazení obstarává výhradně sportovní osmirychlostní automat a základní litá kola jsou 16palcová. Nejde však o moc levnou záležitost, v Japonsku vyjde tahle mašina v základu na skoro 830 tisíc korun.

Foto: Mitsubishi

Pravá dodávková krabice pro terénní dobrodružství

Toyota Mark X

Jestli už vás nudí nová Corolla i Camry a chcete stylový dynamicky laděný sedan, podívejte se na model Toyota Mark X, který se ve vyšších výbavách nabízí s pohonem 4 x 4. Srdcem vozu je 2,5litrový vidlicový šestiválec naladěný na výkon 203 koní. V nabídce výrobce se objevuje také zážehový motor V6 o objemu 3,5 litru a výkonu 318 koní, ovšem ten se prodává výhradně s pohonem jedné nápravy. Nejlevnější čtyřkolku Mark X koupíte na japonském trhu za necelých 630 tisíc korun.

Foto: Toyota

Zapomeňte na Corollu nebo Camry, roli stylového sedanu přebírá Toyota Mark X

Suzuki Xbee

Další městský hráč od Suzuki vypadá tak trochu jako japonský Fiat 500 L a zároveň jde o křížence MPV a crossoveru. Musíme dodat, že tyto typy vozů jsou v zemi vycházejícího slunce celkem oblíbené. Pětidveřový Xbee se prodává s hybridním pohonem, šestirychlostním automatem a volitelným stálým pohonem 4 x 4.

Foto: Suzuki

Designéři se možná inspirovali modelem Fiat 500 L

Srdcem auta je litrový tříválec s výkonem 99 koní a silou 150 Nm, kterému přitakává elektromotor s výkonem 3,1 koně a točivým momentem 50 Nm. Čtyřkolka se také chlubí normovanou spotřebou kolem pěti litrů na sto ujetých kilometrů. A cena? Základní 4 x 4 vyjde v přepočtu na 463 tisíc korun.

Foto: Suzuki

Suzuki Xbee je křížencem MPV a crossoveru

Subaru Justy

Subaru Justy jistě všichni znáte. V minulosti šlo o malé autíčko postavené na základech Suzuki Swift a dnes jde o jednu z nejlevnějších ojetých čtyřkolek na trhu. V Japonsku se dá Justy koupit jako nové, ale už nejde o malých hatchback.

Foto: Subaru

Dříve byl Justy malým hatchbackem, dnes jde o skutečný minivan

Minivan s logem korporace Subaru sice koupíte s pohonem jedné nápravy, ale také můžete mít variantu 4 x 4. Když si ji pořídíte, dostanete litrový motor s výkonem 69 koní a silou 92 Nm. Zapomeňte na manuál, protože řazení v Justy obstarává bezestupňová převodovka CVT. Homologovaná spotřeba je necelých pět litrů na sto kilometrů a základní cena modelu Subaru Justy 4WD je 378 tisíc korun.

Foto: Subaru

Palubní deska modelu Subaru Justy

Mitsuoka Ryugi

Automobilka Mitsuoka je etalonem pro ruční produkci klasických japonských vozů. V modelové řadě výrobce se objevuje také vůz Ryugi, který reprezentuje tradiční styl karoserie, ovšem s moderní technikou uvnitř.

Foto: Mitsuoka

Mitsuoka Ryugi je ručně dělaná klasika s motorem od Toyoty a pohonem všech kol

Auto můžete koupit s pohonem předních kol, v hybridním provedení, ale také ve verzi 4 x 4. Výkonnostně Ryugi nijak neoslní – vpředu pracuje pohonná jednotka značky Toyota s objemem 1,5 litru, výkonem 103 koňských sil a točivým momentem 132 Nm. O změnu převodových poměrů se navíc stará převodovka CVT, takže půjde spíš o auto pro vyhlídkovou jízdu.

Foto: Mitsuoka

Některé modely značky koupíte také v Evropě

Jako zajímavost uvádíme, že některý vozy značky Mitsuoka koupíte i Evropě, a to v Anglii nebo Monaku.

Mazda CX-8

Hledáte luxusnější Mazdu CX-5 pro více než 5 lidí? Pak musíte sáhnout po prodloužené verzi – Mazdě CX-8. Verze s pohonem všech kol se vyznačuje několika praktickými komponenty, díky kterým auto lépe identifikujete. Konkrétně jde přední ostřikovače světel, zadní mlhové světlo a logo AWD na pátých dveřích.

Foto: Mazda

Mazda CX-8 vypadá jako prodloužená verze modelu CX-5

Čtyřkolku můžete mít už od základní výbavy, která vyjde na necelých 675 tisíc a nabídne benzinový motor o objemu 2,5 litru podpořený turbodmychadlem. Díky tomu má vůz výkon 230 koní a sílu 420 Nm. V paletě motorů má své místo i naftový agregát s objemem 2,2 litru, výkonem 190 koní a točivým momentem 450 Nm.

Foto: Mazda

Tohle SUV od Mazdy pojme až 7 osob

Honda Legend

Legendární auto, které zmizelo z evropského trhu, žije dál v Japonsku. Luxusní limuzína od Hondy se pyšní 3,5litrovým zážehovým šestiválcem, kombinovaným výkonem 382 koní, točivým momentem 463 Nm, sedmirychlostním dvouspojkovým automatem, pohonem všech kol a hybridním ústrojím.

Foto: Honda

Hondě Legend se lidově přezdívá lego

Vzadu totiž pracují dva elektromotory, přičemž každý nezávisle ovládá jedno zadní kolo – v reálném čase tak můžete řídit předokolku, čtyřkolku nebo zadokolku. Jádro tohoto ústrojí sdílí Honda Legend se supersportovní Hondou NSX.

Foto: Honda

Honda Legend se v Japonsku prodává jako výkonný hybrid

Papírově Legend spotřebuje okolo sedmi litrů benzinu na sto, poskytne luxusní svezení až pěti osobám a v bohatě vybaveném základu vyjde v přepočtu na 1,5 milionu korun.

Foto: Honda

Moderní palubní deska limuzíny Legend

UAZ 2206

Nebudete tomu věřit, ale v Japonsku se prodá zhruba 10 terénních uazů ročně. Některé modely do přelidněné země cestují po evropské homologaci v České republice a na místě musí být ještě poupraveny podle japonských regulí. Přiložený snímek ukazuje model 2206 s klimatizací, který dorazil předloni do přístavu v Yokohamě. Japonský distributor nabízí ještě modely Hunter, ovšem vždy jen ve čtyřmístném provedení.

Foto: Yuki Hatta

Jeden z několika modelů UAZ 2206 importovaných z Česka do Japonska

Daihatsu Cast

Našli jsme další kopii Mini Cooperu, tentokrát japonskou. Jmenuje se Daihatsu Cast a vypadá jako pravé východní Mini. Kromě toho, že se auto nabízí v opravdu široké barevné paletě, má oproti německému stylovému hatchbacku navrch v pohonu 4 x 4.

Foto: Daihatsu

Daihatsu Cast vypadá jako japonský Mini Cooper

Čtyřkolka se dá koupit už od 290 tisíc korun, nabídne základní motorizaci o výkonu 52 koní a síle 60 Nm. Řazení opět zajišťuje v Japonsku populární variátor CVT, přičemž průměrná spotřeba se pohybuje okolo čtyřech litrů benzinu na sto kilometrů.

Načítám