Článek
Není na tom nic špatného, věřte nám. Corvette C5 Commemorative Edition je totiž takový jednorožec, a tak se není čemu divit, že se strhl poprask, když byla teď jedna na prodej. Americký prodejce Fast Lane si na ní udělal docela slušné promo…
Na první pohled je zatraceně těžké rozklíčovat, o co v daném případě vlastně jde. Člověk si není ani úplně jistý, jestli je to Corvette. Skutečnost je však taková, že jde o auto postavené na základech Corvette generace C5, která se vyráběla od roku 1997 do roku 2004. Maximálně se však snaží o to vypadat jako verze C1 z roku 1953, která změnila automobilový svět. Používá k tomu všechny možné stylistické odkazy a my v redakci si se neustále přeme o to, zda se nám to líbí nebo ne.
Aby bylo jasno, není to žádná garážová přestavba geniálního (nebo pomateného) kutila, ale profesionální přestavba od americké firmy Advanced Automotive Technologies (AAT). Podle informací Fast Lane mělo vzniknout 200 kusů, z toho pak šest, které byly postaveny na základech vrcholného provedení Corvette C5 Z06. V tomto případě se ale jedná o běžnou Corvette, jen notně upravenou.
Celá přestavba je koncipována coby skládačka, kdy jsou jednotlivé díly navržené a vyrobené tak, aby se nemuselo zasahovat do originální verze karoserie. Stačilo je tedy vlastně vyměnit kus za kus. Dveře a střecha jsou ale původní. Názor, zda se vám to líbí nebo ne, můžete dát najevo v anketě na konci článku, ale není pochyb o tom, že technicky se zdá být vše v naprostém pořádku.
Stejně byl důkladné péči podroben i interiér, který má dvoubarevné sedačky, opěrky rukou i volant. Přístrojová deska však zůstala původní, stejně jako bohatá výbava vozu, kdy je v něm třeba duální klimatizace nebo sedačky v elektrice. Prodejce pyšně hovoří o tom, že jde o moderní pojetí kombinované s nádechem retra.
Mechanicky se jedná pořád o základní provedení s označením LS1, kdy je pod kapotou 350koňový osmiválec, který přes čtyřstupňový automat přenáší výkon na zadní kola. Jedinou úpravou se zdá být výfuk Borla, který „vette“ propůjčuje basovější projev ve středních otáčkách. Docela nuda, nemyslíte?
V době prodeje měl vůz najeto pětadvacet tisíc mil a pro Fast Lane se jednalo o kus s pořadovým číslem 96. Za kolik se tento unikátní vůz nakonec prodal, nevíme, ale jsme si jisti tím, že na něj pořád nemáme jasný názor… A vy?