Článek
Zatímco nová osmička začala vyjíždět z továrny BMW v Dingolfingu, motor pro ni je vyráběn samostatně v domovině samotného BMW – v Mnichově. BMW zde každý den chrlí ohromné spousty motorů, ovšem osmiválci pro novou osmičku se tady dostává mimořádné péče a pozornosti. Exkluzivita auta i jeho hybné síly totiž vyžaduje zapojit do procesu šikovné lidské ruce.
Biturbo osmiválec má objem 4,4 litru, disponuje výkonem 530 koní a točivým momentem 750 N.m. V takto zatěžovaném motoru s ohromným litrovým výkonem není prostor pro chybu, a proto od chvíle, kdy ze slévárny dorazí hotový blok, je všechno přepečlivě monitorováno.
Každý píst, ojnice či ložisko projde kontrolou kvality a následně dostane svoje unikátní číslo, čímž může být sledováno v každém kroku výroby. Mechanici sestavují motor ručně a při každém dotažení šroubu se přesně zaznamenává utahovací moment. Při každém nastavení ventilové vůle na jednom z dvaatřiceti ventilů se potom tato vůle opět zapíše do dat o konkrétním motoru.
Kromě fotografií z výroby připravilo BMW dokonce i video poodhalující zákulisí stavby famózního osmiválce. Při stopáži přes půl minuty je sice zoufale krátké, ale přesto svým způsobem fascinující.