Článek
Začnu hned barvou. Na fotkách možná nevypadá tak dobře, ale na vlastní oči ano. Nejsem sice ten, který by si Volkswagen T-Cross v daném laku objednal, ale nemohu popřít, že je zajímavý. Vystavený kus byl v paketu R-Line. Standardně bude T-Cross stát na 16 palcových kolech, ale sáhnout můžete i po osmnáctkách. Při pohledu na příď se mi hned vybavil starší sourozenec T-Roc. A to především díky předním mlhovkám. Designéři si nekomplikovali život a vlastně jenom zmenšili masku větších sourozenců, mírně ji pozměnili a využili ji na novém modelu. Tím neříkám, že je to špatně. Ostatně Volkswagen se ve většině případů drží konzervativnosti, ale evidentně to nese své plody. T-Cross bude v základu vybaven LED světlomety pro denní svícení a halogenovými světlomety. Od výbavy style však najdete LED technologii i v hlavních světlometech.
Když se podíváme na záď auta, nelze si nevšimnout dalšího trendu. Oba zadní světlomety jsou spojeny červenou linkou, obdobou takové, jakou lze vidět třeba u Audi A8 nebo Porsche Panamera. Zvláštností je, že nápis T-Cross není umístěný nad poznávací značkou, ale pod ní. Otevřete-li víko zavazadelníku, objeví se před vámi prostor o objemu 385 litrů. Nějaký ten nákup či zavazadlo se sem tedy vejde. A pokud by vám to nestačilo, dá se druhá řada sedadel posunout více dopředu a zavazadelník tím ještě naroste. T-Cross to bude hrát hlavně na styl ve městě a v jeho okolí. V konfigurátoru najdeme 12 barev a několik kol s různým designem.
Palubní deska je jednoduchá, přístrojový štít nabízí i displej, který si můžete nastavit podle svých osobních potřeb a představ. Nový je multifunkční volant i volič převodovky, jenž má podsvícené jednotlivé režimy. Středový osmipalcový displej je integrovaný do palubní desky a pod ním se nachází pár hardwarových tlačítek pro ovládání parkovacích senzorů či klimatizačních podmínek v kabině. V nabídce bude i bezdrátové nabíjení pro chytrý telefon.
T-Cross přijde na trh v dubnu příštího roku. Vybírat můžete ze čtyř motorizací. V nabídce bude zážehový litrový tříválec s filtrem pevných částic, a sice s výkonem 95, popřípadě 115 koní. Dále se počítá s čtyřválcovou naftovou šestnáctistovkou s výkonem 95 koní a vrchol představuje čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 150 koní. Už v sériové nabídce je například systém Front Assist pro detekci překážek vpředu včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění. Dále nechybí asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro rozjezd do kopce nebo hlídání mrtvého úhlu. Česká cena prozatím nebyla stanovena, ale předpokládá se, že by mohla startovat pod hranicí 400 tisíc korun.