Hlavní obsah

Pick-upy: Pracanti, kteří se nikdy nenarodili

Foto: Toyota

Veděli jste, že koncept Toyota A-BAT měl být v sérii pick-upem s technikou populárního Priusu?

Segment pick-upů není kdovíjak obsáhlý, nicméně sem tam se najdou modely, které vážně stojí za hřích. Spousty z nich však nikdy nedostaly šanci na svůj pracovní život a nespatřily světlo světa. Které vozy to jsou a proč nám učarovaly?

Článek

Aston Martin Lagonda Pickup

Kdyby se takový pick-up vyráběl, vycházel by z původního čtyřdveřového luxusního sedanu, který se začal nabízet od 70. let a vznikl v celkem čtyřech sériích. Tehdy šlo o přímou konkurenci snobského Rolls-Royce nebo Bentley. Kromě digitálního přístrojového panelu se mohl Aston Martin Lagonda pochlubit vidlicovým osmiválcem o objemu 5,3 litru a maximální rychlostí 240 km/h.

Foto: Arthur Prudy

Aston Martin Lagonda Pickup by jistě sloužil jako pracant u aristokratických bohatýrů

Vůz ožil v roce 2015 v podobě modelu Lagonda Taraf – tentokrát dostal šestilitrový dvanáctiválec a osmirychlostní automat. A teď si představte, že by se takový model prodával také v pracovní variantě s dlouhou korbou. To byste asi chtěli být přinejmenším zahradníkem na aristokratově pozemku a jezdit pro substráty v tak úchvatném astonu.

Subaru Viziv 7 Pickup

Subaru už svůj pick-up mělo. Např. model Brat nebo kousek, který se jmenoval Baja a vycházel z univerzálního Outbacku. Vůz pojal čtyři osoby, a ještě nabídl přes jeden metr dlouhou korbu. Japonská automobilka s ním cílila především na severoamerický trh, ovšem nezájem zákazníků nakonec znamenal jeho konec. Za necelé tři roky produkce vzniklo asi jen 30 tisíc kusů. Jak by mohl vypadat nový pick-up od Subaru? Zapálený designér ukazuje render přepracovaného konceptu Viziv 7, ze kterého nakonec vzniklo sedmimístné SUV Ascent.

Foto: Theophilus Chin

Kdyby mělo Subaru comeback s pick-upem, chtěli bychom, aby vypadal takhle

Tesla Model X Pickup

Tesla Model X je sama o sobě marnivým autem a velmi hladovým konzumentem elektrické energie. Co na tom, že v oslavném režimu umí mávat racčími křídly a přehrávat hudbu ve stylu vánočních koled. Mizerné karosářské zpracování, aušusové materiály a relativně vysoká cenovka nakonec odradila nejednoho kupce.

Foto: Theophilus Chin

Tesla Model X sama o sobě moc nedává smysl, ovšem ve verzi pick-up už ano

Spoustu dychtivých boháčů však Tesla Model X nalákala, protože díky obřím bateriím ujede alespoň pár set kilometrů. Větší užitek by podle nás měl model X jako pick-up, kde by se točivý moment dvou elektromotorů mohl využít ve prospěch tahání nákladu a obří energetické úložiště by mohlo živit třeba i ostatní pracovní techniku. Severoamerická Tesla Motors však pick-up slibuje, takže uvidíme…

Dacia Logan Pickup

Víte, který pick-up na trhu skutečně chybí? No přece ten nejlevnější. Po tom, co Avtovaz přestal dočasně vyrábět kompaktní užitkový model Lada Logo 2329, na evropském trhu se nedá sehnat nový kloudný pracant za rozumnou cenu.

Foto: X-Tomi Design

Dacia Logan s korbou by byla jistě nejlevnějším pick-upem na trhu, ale bohužel...

Rumunská Dacia sice potvrdila výrobu pick-upu na bázi Dusteru, ale půjde o jeden z nejdražších modelů značky, a to prostě k Dacii nesedí. My bychom chtěli raději levný, jednoduchý, účelový kompaktní pick-up s primitivním motorem a nízkou pořizovací cenou. Tušíte, jak by asi vypadal? Podívejte se na grafický render maďarského studia X-Tomi.

BMW M4 Pickup

Australanům jsme vždycky záviděli značku Holden a model Maloo, případně HSV a Ute. Jde o dvoumístné silniční pick-upy se silnými motory, a ještě většími točivými momenty. Tuhle radost bychom si dali tak trochu v evropském kabátku, takže kam sáhnout?

Foto: X-Tomi Design

BMW M4 ve verzi pick-up? Proč ne, vždyť by mělo výkon 431 koní!

A co takhle BMW M4? Jeho řadový šestiválec nabídne v kabrioletu výkon 431 koní, sílu 550 Nm a zrychlení z nuly na sto za 4,1 vteřiny. Takže proč nezafixovat složitý skládací mechanismus střechy, nevyhodit zadní sedadla a neužívat si práci v tak trochu jiném stylu? Asi proto, že se model BMW M4 Pickup nikdy vyrábět nebude.

Lamborghini Urus Pickup

Můžete na nový Urus nadávat, jak chcete. Můžete s ním dokonce nesouhlasit. Můžete i vztyčit prst a hrozit, jenže k čemu vám to bude, když první SUV od Lamborghini tvoří skoro 60 % prodejů značky(?). Marnivost musí jít stranou, tím spíše, když pod kapotou pracuje přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec a 650 italských hřebců. My bychom však „lambo“ trochu očesali a přidali korbičku. Vznikl by pak drsný pick-up, který by na silnici prakticky neměl konkurenci a mohli byste ho vzít i na závodní okruh!

Foto: Rain Prisk

Lambo jako Rambo!

Škoda Mountiaq

Foto: Škoda Auto

Škoda Mountiaq se nám líbí, chtěli bychom ji vídat ve výlohách salonů

Vyobrazené auto existuje ve formě pojízdného prototypu, protože jde o žákovský projekt automobilky Škoda Auto. Tuhle škodovku bychom rádi viděli v sériové výrobě, jelikož nabídne o 10 centimetrů vyšší světlou výšku oproti Kodiaqu, praktický zadní rám, šikovné úložné prostory a další off-roadovou výbavu. Spolu s přídavným osvětlením by šlo sice o velmi drahý kousek, nicméně mnoho vyobrazených prvků by bylo jistě za příplatek. Kdybyste pak napochodovali do autosalonu Škodovky, určitě by vás základní model vyšel daleko levněji.

Foto: Škoda Auto

Takhle vypadá pick-up na bázi SUV Kodiaq

Suzuki Jimny Sierra

Taky se už těšíte na terénní krabici s tuhými nápravami a žebřinovým rámem? Prodeje nového Jimnyho v Česku už klepou na dveře, a tak se nedivíme, že japonská automobilka Suzuki pomalu tasí trumfy v podobě dalších konceptů. Začátkem roku se návštěvníci tokijského autosalonu mohli kochat studií nazvanou Sierra, která zaujala přední maskou ve stylu starého Land Cruiseru a praktickou výbavou. Určitě by nás potěšilo, kdyby se pick-up vrátil i v sériové podobě. Kdo ví, třeba by si tím Suzuki otevřelo nové dveře na severoamerickém automobilovém trhu.

Foto: Suzuki

Jimnymu by malá korbička jistě slušela

Kia XCeed Pickup

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia se s pick-upem střední třídy do pár let určitě vytasí, ovšem půjde spíše o konkurenci Nissanu Navara nebo Mitsubishi L200. Na poli malých užitkových aut to zase tak růžové není, proto nás zaujal návrh maďarského studia X-Tomi, které ukázalo svoji představu novinky Kia XCeed, ovšem ve verzi s korbou. Model Ceed (a jeho deriváty) je nejprodávanějším evropským autem značky, proto chováme naději, že by i praktická verze zaujala širší veřejnost. S největší pravděpodobností však půjde o nenaplněný sen o cenově dostupném pracantovi.

Foto: X-Tomi Design

Dalším cenově dostupným dělníkem by byla Kia XCeed, nicméně vyobrazený model zůstane nejspíš jen divokou fantazií

Toyota A-BAT

Hybridní pick-up postavený na bázi Toyoty Prius? Ano, tohle chceme! Přes 4,6 metru dlouhý užitkový vůz navrhli zaměstnanci kalifornského designového studia a jako námět jim posloužil fakt, že mnoho obyvatel USA dojíždí za prací z venkova, tudíž se notnou část trasy pohybují ve městech, kde má elektrický nebo hybridní pohon své opodstatnění. Ve standardním uspořádání má korba délku 1 220 mm, nicméně pomocí praktického mechanismu jde nákladovou část prodloužit sklopením přepážky, která dělí prostor pro posádku a náklad.

Foto: Toyota

Toyota A-BAT zůstala nakonec jen konceptem

V nápaditém interiéru zbarveném do žluta najdete moderní vychytávky, jakými jsou například přenosná navigace se sedmipalcovým displejem, internetová konektivita pomocí Wi-Fi nebo vestavěný pevný disk pro ukládání audio a video souborů. Jelikož je Toyota průkopníkem v oblasti hybridního pohonu, jistě by jejich užitkový pick-up měl smysl a nízkou spotřebu.

Načítám