Hlavní obsah

Phantom se tváří obyčejně, ale..

V Tokiu je Rolls Royce Phantom exotikou, tento konkrétní kus však překonává všechny zavedené pořádky. Pod kapotou je totiž místo atmosférického dvanáctiválec motor zcela jiný, silnější. Jedná se o vůbec nejslavnější japonskou jednotku.

Článek

Chlapíka jménem Dino Dalle Carbonare možná mnozí z vás znají. Je to fotograf a motoristický novinář, který stojí za webem Speedhunters.com. Ačkoliv je původem Ital, žije se svou japonskou manželkou v Tokiu. A tak fotí neobvyklé stroje z pestré japonské automobilové kultury.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nyní však pořídil snímky vozu, který je opravdovou šíleností. Na první pohled se jedná o zcela běžný Rolls Royce Phantom z roku 2008. Zvenku na něm najdete velmi jemný tuning v podobě jiného nárazníku a dalších detailů, zevnitř je pak trochu omšelý. Jenže pak začne být vše zcela bizarní. Při pohledu na podvozek se objevují tlumiče Öhlins, vevnitř najdete budíky Défi a řadičku, která zcela jistě do Rolls Royce nepatří.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jedná se totiž o čtyřstupňový automat z Toyoty Aristo. Ptáte se proč dávat horší převodovku, než Phantom měl? Tato je spolehlivá a navíc přesně pasuje na nový motor, který se pod kapotou objevil. Jedná se totiž o legendární jednotku 2JZ od Toyoty, kterou znáte ze Supry! Tento motor znají tuneři zejména pro jeho výdrž, kdy se z něj dají relativně levně dostat obrovská stáda koní. V tomto případě je to 600 koní na nízký tlak a neskutečných 900 na vysoký!

Foto: Archiv Garáž.cz

Zajímá vás, kdo tohle postavil? Hrdým majitelem je tento Japonec, který navíc předvádí veškeré vychytávky vozu, třeba integrovaný deštník. Více však již uvidíte na přiloženém videu, tohle jednoduše stojí za to!

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám