Článek
Peugeot bude nejostřejší provedení modelu 508 nabízet pro obě karosářské verze, tj. pro sedan i pro kombi. Zkratka PSE znamená Peugeot Sport Engineered a jde o novou divizi zaměřenou na vývoj výkonných automobilů. Tohle je jejich první model, který jde do běžného prodeje.
Oba vozy jsou plug-in hybridní, což znamená, že kromě spalovacího motoru se o jejich pohyb stará také elektromotor. V případě modelu 508 PSE jsou elektromotory hned dva. Vpředu je elektromotor o výkonu 81 kW a točivém momentu 320 newtonmetrů. Vzadu je pak elektromotor s 83 kW a 166 Nm točivého momentu. Díky němu funguje popisovaný model jako „čtyřkolka“.
Zapomenout nesmíme ani na spalovací motor. V tomto případě benzinovou čtyřválcovou šestnácitstovku. Parametry jsou následující: 147 kilowat (200 koní) a 300 newtonmetrů točivého momentu.
Výsledný výkon činí 360 koní (265 kW) a 520 newtonmetrů. A to už jsou velice slušné parametry. Zrychlení 0-100 km/h proběhne za 5,2 sekundy a patrně ještě zajímavější je parametr pružného zrychlení. Z rychlosti 80 km/h se na 120 km/h dostanete za rovné tři sekundy, což je výtečné. Oba parametry jsou stejné pro obě karosářské verze.
Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při 250 km/h. Výrobce udává spotřebu paliva rovné dva litry na sto ujetých kilometrů, ale v případě hybridních aut jde samozřejmě o trochu vylhanou hodnotu. Výhradně na elektřinu lze cestovat maximálně 42 kilometrů při rychlosti nejvýše 140 km/h.
Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola díky osmistupňové automatické převodovce. Nabití trvá podle automobilky sedm hodin z normální 230 V zásuvky, kolem dvou hodin z wallboxu.
Podvozek je proti standardnímu provedení snížený a v nabídce jsou tři různé jízdní režimy upravující nejenom nastavení podvozku, ale i motorů – Comfort, Hybrid a Sport. Peugeot také uvádí širší rozchod o 24 mm vepředu a o 12 mm vzadu.
O zpomalení se starají čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 380 mm. Podběhy vyplňují specifická 20palcová kola, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.
Peugeot 508 PSE dorazí v obou verzích v druhé polovině příštího roku. Prodejní cenu zatím výrobce neuvedl.