Článek
Peugeot od roku 1850 postupně vystřídal deset různých verzí loga, zatím poslední, jedenáctou změnou, chce vyjádřit novou éru značky. Ta se má nést v duchu energetické transformace a bezemisní mobility, tvrdí automobilka.
A třebaže se Peugeot dívá do budoucnosti, jeho logo se inspiruje tím, které značka používala v šedesátých letech. Nic proti tomu. Mimochodem, mezi roky 1970 až 1980 vypadal lev v logu Peugeotu tak trochu jako lev v českém státním znaku. Později automobilka využívala modrou barvu, dnes je logo černobílé.
Nynější podoba grafické značky je tak jednodušší, což je trend, který aplikuje mnoho automobilek (BMW, Volkswagen a další). Je zde „řvoucí“ lev s hustou hřívou v trojhranném štítu. Nad lvem je pak verzálkami vyvedený nápis PEUGEOT.
Oficiálním důvodem změny je fakt, že se letos chystá nová produktová řada v čele s modelem Peugeot 308. Automobilka dále uvádí novou podobu svého webu (s online prodejem pro některé země) a v neposlední řadě přechod pod křídla nově vytvořeného koncernu Stellantis.
Změnou projdou také autosalony francouzské značky. Konkrétní seznam změn ale Peugeot nezveřejnil. Nově by se také větší důraz měl klást na online prodej, byť třeba v Česku bude tento způsob koupě nových vozů nabíhat později.
Peugeot je od roku 2020 součástí koncernu Stellantis. Ta zahrnuje dále značky Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Změna loga automobilky není ničím neobvyklým, jakkoliv jde vždy o velice drahou záležitost. Návrhy a výběr finálního loga trvají měsíce a následná přeměna loga na všem, co si jen lze představit, od montérek dělníků po loga na vstupních branách a samozřejmě na samotných automobilech, je velice nákladná.
V nedávné době měnila logo automobilka Kia, po 60 letech měnil svůj znak také koncern GM. Škoda Auto vyměnila své logo naposledy v roce 2011, a přestože internetem kolují spekulativní grafiky, o žádné nové verzi automobilka oficiálně neuvažuje.