Článek
Peugeot už si za svou historii připsal pár skutečně skvostných konceptů. Bylo tu třeba kupé SR1 z roku 2010, placatý Onyx z roku 2012 nebo čtyřdveřový sedan Exalt z roku 2014. Jenže muskulaturní kupé s retro nádechem umí překonat vše zmíněné. Svalnatý e-Legend má vše, co od auta chceme – dlouhou rovnou kapotu, široké blatníky, opticky nízký čumák a elegantní linii kabiny zakončenou krátkým kufrem.
Na jedné straně je tu hromada odkazů do minulosti a na již zmiňovaný Peugeot 504 Coupé, na druhou stranu ale Peugeot ukazuje, kam by mohl v budoucnu směřovat vývoj jeho designu. Koneckonců maličká podobnost je vidět i při porovnání s Peugeotem 508, který zrovna vkročil na trh.
Jakkoliv nás ale exteriér e-Legendu ohromně baví, interiér v nás vyvolal mírné rozpaky. Ano, jsou tu naprosto parádní retro sedadla v modrém veluru, jenže to je asi jediný fajn prvek. Zbytek interiéru na nás působí zoufale plochým a sterilním dojmem, což má na svědomí jeho ergonomie. Jedná se pochopitelně o koncept, takže cílem bylo hlavně nabít vůz technologiemi až po strop. Vnitřní prostor tedy okupuje hned 16 displejů umístěných ve všem a na všem. Jsou ve výplních dveří, jako budíky před řidičem, ve stínítkách, na ovládacím panelu po pravé ruce, ale jedním velkým je taky celá palubní deska. Úhlopříčka největšího zahnutého displeje před posádkou je impozantních 124 centimetrů.
A kde jsou displeje po desítkách, tam je také vidina autonomního řízení. Sloupek volantu se spolu s pedály schová do útrob interiéru a auto může řídit samo. Pro autonomní řízení jsou vyhrazeny dva z celkem čtyř jízdních režimů. V módu Soft by měla posádka relaxovat a na displejích se zobrazuje jen minimum informací, mód Sharp potom propojí řidiče s jeho sociálními sítěmi, kalendářem a dalšími náležitostmi. Zkrátka přesně to, co v autě nikdo nepotřebuje.
Naštěstí ale není všemu řízení konec. Ke dvěma módům autonomním, přihazuje Peugeot taky dva módy manuálního řízení. Režim Legend nabídne klasické svezení s pohledem na digitálně zpracované retro budíky z 504 Coupé, režim Boost potom poskytne veškerou sílu elektromotorů a na ohromný displej promítá dění na silnici pod zorným úhlem 180 stupňů. Což je poněkud nadbytečná funkce vzhledem k tomu, že čelní sklo auta funguje stále velmi dobře… Zase co by to bylo za koncept, kdyby se v něm neobjevilo alespoň pár nadbytečných výmyslů.
Když už jsme naťukl ty elektromotory, asi každému je zcela jasné, že normální pístový agregát budeme pod kapotou hledat marně. Novodobá zeleně-elektrická doktrína velí pohon na baterky a všechny značky musí podle toho skákat. To však ani v nejmenším neznamená, že by nebylo pohonné ústrojí e-Legend impozantní. Zatím neznámý počet elektromotorů přenáší sílu na všechna čtyři kola, souhrnný výkon činí 462 koní a točivý moment dokonce 800 N.m. Elektrické kupé umí stovku do čtyř sekund, maximálku má 220 km/h, přesto ale ujede při nabité 100 kWh baterii 600 kilometrů podle měřícího cyklu WLTP. Nabíjení je tak rychlé, že za 25 minut „dotankujete“ do prázdných baterek nových 500 kilometrů.
Nejnovější „dreamcar“ Peugeotu se představí na autosalonu v Paříži, ovšem o produkčním modelu se zatím nemluví. Přitom si to umíme docela dobře představit. Exteriér by zůstal jak je, dovnitř by se k velurovým sedadlům dal nějaký normální interiér a pod kapotu fajnový spalovací motor. No dobře, tak to holt asi nevyjde.