Hlavní obsah

Peugeot 508 SW – pořádně sexy kombík

Foto: Martin Jánský

Peugeot 508 SW je s přehledem nejhezčí současné kombi

Dávno pryč jsou časy, kdy byly rodinné kombíky jen nudnou krabicí od bot na kolech. Nový Peugeot 508 SW ukazuje, že kombíky můžou být i hodně atraktivním zbožím. Po prvním krátkém svezení vám můžeme potvrdit, že se tohle auto povedlo po všech stránkách! Chcete vědět víc?

Článek

Peugeot poslední dobou chrlí jen samá sexy auta – SUV dvojčata 3008 a 5008 jsou vážně skvělá, nový 508 přináší totéž v klasičtějším balení. A jestli se vám 508 líbila jako sedan (ve skutečnosti je to liftback, oficiálně mu pak říkají Fastback kvůli splývající zádi), tak z kombíku budete úplně na větvi, protože vypadá ještě o kus lépe. Má perfektně vyvážené proporce a spoustu nádherných detailů (přední světa s maskou, prolisy na bocích, bezrámová okna, zalomení D-sloupku nebo zadní světelný pás), působí dynamicky, i když jen stojí, a ještě dravěji, když ho vidíte projíždět kolem.

Vnější krásu 508 SW podporuje i krása vnitřní, interiér je skutečným architektonickým dílem. Samozřejmě koncept i-Cockpit (malý volant a budíky jsou až nad ním) nemusí vyhovovat všem, ale zpracování je výborné a ovládání snadné. Sexy je i nabídka výbavy: digitální přístrojovka, 10“ dotykový infotainment s online službami, nálož jízdních asistentů, masážní sedadla a mnoho dalších komfortních laskomin, tady nikomu nebude nic chybět.

Nikomu nebude chybět ani prostor – vpředu si snadno uděláte pohodlí, dozadu se vejde i dospělák a má o trochu víc místa nad hlavou než v klasické 508 s rychle klesající střechou, kufr je pak o 43 litrů objemnější (celkem nabídne solidních 530 litrů).

Foto: Martin Jánský

Na Octavii nemá, ale 530 litrů by mělo stačit všem

508 SW bude stejně jako sedan v nabídce se třemi motory – benzinovou 1,6 Puretech (180 a 225 koní) a naftovými 1,5 BlueHDi (130 koní) a 2,0 BlueHDi (160 a 180 koní). V druhé polovině letošního roku přibudou pak ještě hybridní varianty. K základnímu dieselu můžete mít i šestistupňový manuál (po něm ale v reálu sáhne jen naprosté minimum zákazníků), pro všechny ostatní verze je standardem nový osmistupňový automat, který řadí hladce a chytře.

První kilometry s 508 SW jsme absolvovali s naftovými motory (které se budou kupovat nejvíc) a všechny tři verze vám můžeme schválit. I základní patnáctistovka má solidní zátah (300 Nm) a je slušně kultivovaná, dvoulitr pak nabídne ještě hutnějších 400 Nm a tišší provoz. Všechny diesely budou určitě i příkladně úsporné, ačkoliv vám zatím po krátkém svezení nedokážeme potvrdit, jak moc.

Za volantem vás 508 SW sice nestrhne k žádnému dovádění, ale chová se zcela způsobně a sebejistě, podvozek dobře kombinuje poddajnost a stabilitu, malý volant přispívá k pocitu agility. Pro typické majitele bude asi daleko důležitější, že na dálnicích a hlavních tazích se 508 SW umí vyklidnit a při zapojení adaptivního tempomatu a vedení v pruhu je řidičsky naprosto nenáročný. Perfektní kombinace pro obchodní cestující i rodinné výletníky.

Peugeot 508 SW tak působí jako hodně atraktivní nabídka – ostatně stejně jako 508 Fastback. Design je fantastický, má skvělou výbavu, široký výběr motorů a dobře jezdí. Poslední otázkou tak zůstává ceník, na který si ale budeme muset ještě chvilku počkat, Peugeot 508 SW dorazí na český trh totiž až v červnu. Zatím to ale vypadá dost nadějně…

Související témata:
Načítám