Článek
508 Sport Engineered není zdaleka první hybrid ze Sochaux. Jmenujme třeba hybridní 3008 nebo právě 508, se kterými jsme už ostatně měli tu čest. V Peugeotu si však zřejmě položili otázku: „Co kdyby si někdo ve svém hybridu chtěl užít i nějakou tu zábavu za volantem?“. Tuto otázku si samozřejmě položili už před loňským autosalonem v Ženevě, ovšem nikdo jsme moc nevěřili tomu, že se tato myšlenka promění v realitu.
A teď nám chlapi z Peugeotu vytřeli zrak – model 508 Sport Engineered se ukázal v celé své kráse, byť ještě ne zcela oficiálně. Hlavní ale je, že „sériovka“ se od úderného konceptu z loňska bude lišit jen minimálně, za což si Peugeot rozhodně zaslouží palec nahoru. Jak moc „sportovní“ model 508 Sport Engineered bude, se dozvíme až po prvním nezávislém testu, není však pochyb o tom, že s ním bude svižné svezení.
Novým vrcholem nabídky 508 bude kombinace 1,6l přeplňovaného čtyřválce, kterému bude na přední nápravě pomáhat elektromotor. Aby toho však nebylo málo, vzadu to bude jistit ještě jeden elektromotor, takže 508 „SE“ bude vlastně čtyřkolka se zadními koly poháněnými elektromotorem. Zároveň stále půjde o tzv. plug-in hybrid, takže bude možné jej nabíjet i ze zásuvky.
U hybridních pohonů je obtížné přesně spočítat celkový výkon soustavy, protože spalovací a elektrický motor ze sebe vždy vydají to nejlepší v trochu jiném spektru otáček. Peugeot ale slibuje výkon okolo 350 koní a točivý moment přes 500 Nm, což už na slušné zatlačení do sedačky stačí. Nikoho pak příliš nepřekvapí, že s takovou silou zrychlí sedan na stovku za 4,3 sekundy a bude pokračovat až na obligátních 250 km/h. Přitom je tu ale stále možnost ujet 50 km čistě na elektřinu – takže po městě se můžete tiše loudat a šetřit palivo, a potom tomu na otevřené silnici pořádně naložit.
V Sochaux si dali záležet také po vizuální stránce. „Pětsetosmička“ Sport Engineered se bude vyznačovat mnohem agresivnějším vzhledem díky novým nárazníkům s nenápadnými křidélky pro lepší obtékání vzduchu a decentním spoilerům. Nesmí chybět nové boční prahy a vzadu samozřejmě difuzor, udržující stabilitu i ve vysokých rychlostech. Závěrem jsou tu sportovní – a hlavně lehčí – litá kola na lepivějších pneumatikách.
Oficiální představení včetně cenové politiky se dozvíme už během několika málo týdnů, ale rozhodně je na co těšit.Hlavními soky modelu 508 Sport Engineered budou spíše nesportovní BMW 330e nebo Volkswagen Passat GTE, ale je dost možné, že se nám tu právě rodí nový favorit tohoto hybridního sub-segmentu.