Článek
Peugeot 508 na ulici jen tak nikdo nepřehlédne, dokonce i když má poměrně nenápadnou šedou barvu laku Platinum. Má výraznou tvář připomínající lva, elegantní profil čtyřdveřového kupé podpořený bezrámovými okny, a i když vypadá jako klasický sedan, ve skutečnosti jde o praktický liftback. Navíc ho můžete mít i jako kombi, které je dokonce ještě pohlednější. Spolu s VW Arteon jde o nejosobitější auta v uniformním segmentu, kde se fantazií příliš nehýří.
Designem se Peugeot může rovnat špičce segmentu
Koukám, že to platí i pro interiér
Design kabiny je pojatý s podobnou osobitou elegancí. Pravda, netradiční koncept s malým šestihranným volantem a kapličkou přístrojů nad ním nebude ergonomicky sedět úplně všem, ale 12,3 palce velký přístrojový panel máte více v zorném poli (a nepotřebujete tak průhledový displej). Do pěkně architektonicky řešené palubní desky je šikovně zasazený 10palcový infotainment s krásnými piánovými klávesami zrychlené volby menu, dokonce i ten dřevěný dekor Zebrano sem perfektně sedí. Vážně pěkně zpracovaná kabina.
A výbava?
Naprosto vyčerpávající – kromě již uvedeného digitálního přístrojového panelu s konfigurovatelným zobrazením a infotainmentu s širokou online a mobilní konektivitou tu najdete třeba ergonomická sedadla s certifikací AGR a masážní funkcí, prémiové audio Focal s 9 reproduktory a subwooferem o celkovém výkonu 515 kW, adaptivní LED světlomety, volič jízdních režimů nebo dokonce systém nočního vidění! Věřte, v 508 vám nebude nic chybět.
Motory slibují příkladnou sílu i spotřebu
Nic jiného bych ani nečekal. Jak jezdí?
Příkladně pohodlně, jak se na manažerský kočár sluší a patří. Adaptivní podvozek je v komfortním režimu ukázkově plavný, motor tichý a řazení hladké, řízení je nenáročné a ulehčuje vám ho zástup jízdních asistentů v čele s adaptivním tempomatem a vedením jízdy v pruhu. Peugeot 508 zvládá i svižnější tempo, ale odtažité řízení z toho dělá docela nudnou záležitost – lepší je plout na pohodu a užívat si komfort a luxusní výbavu.
No dobře, a který motor vybrat?
Nabídka motorizací se hodně zjednodušila – buď můžete mít úsporný a vychovaný diesel 1,6 BlueHDi s výkonem 130 koní spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou, nebo nově také plug-in hybridní pohon, který slibuje tabulkovou spotřebu 1,3 l/100 km…
Cože? Jenom?! To mě zaujalo, pověz mi o něm víc
Kombinace benzinového 1,6 PureTech (180 koní) a elektromotoru (110 koní) dává dohromady velmi zajímavých 225 koní, které přes osmistupňový automat roztáčejí přední kola. Peugeot slibuje, že při plně nabité baterii ujede až 54 čistě elektrických kilometrů, ale realita bude kolem 40 km. V hybridním režimu využívá elektrickou energii na delší vzdálenosti ke snížení spotřeby. Nabíjet můžete z klasické 230V zásuvky (plné nabití pak zabere 4 hodiny) nebo z wallboxu o výkonu 3,7 kW (čas nabíjení se zkrátí na 2,5 hodiny). To je pro domácí/pracovní dobíjení naprosto dostatečné, ale pokud chcete častěji dobíjet i ve veřejné síti, můžete si připlatit 8 000 Kč za výkonnější 7,4 kW palubní nabíječku – plné nabití pak zabere pouze hodinu a čtvrt.
Dobře, ale proč bych si měl pořídit hybrid místo benzinu nebo dieselu?
Protože na provozních nákladech umí ušetřit dost peněz. Plné nabití baterie vyjde totiž na nějakých 25 Kč (z domácí nabíječky v levnějším tarifním pásmu), takže jeden kilometr vás bude stát 50–60 haléřů, tedy zhruba třetinu toho, za kolik bude jezdit diesel. Pak jsou tu také výhody spojené s „elektrickou“ SPZ jako bezplatné parkování a úspory na dálniční známce/silniční dani.
Aha, tak to je hodně zajímavé!
Právě. Ale dává to smysl, pokud denně najezdíte kolem těch 40 až 50 km a ideálně po městě a v jeho okolí. Na pravidelné dlouhé štreky je pořád nejlepší diesel (hybrid jezdí bez elektřiny za nijak oslnivých šest litrů). Navíc hybrid je o masivních 220 tisíc dražší než naftový motor, takže si musíte hodně dobře propočítat, že vám dává smysl. Anebo ho prostě musíte vážně moc chtít…
Asi ho vážně moc chci – je ještě něco, co bych měl vědět?
Měli byste být připraveni na několik kompromisů. Předně interiér by s ohledem na daný segment měl být ještě o něco prostornější, také infotainment by měl být intuitivnější a rychlejší a je tu pár ergonomických nešikovností jako tempomat ovládaný páčkou pod volantem, na kterou za jízdy nevidíte, a musíte ji tak ovládat po paměti. Drobnosti, ale mohly by vám otrávit život s autem…
To je v klidu, s tím umím žít.
Výborně, pak v Peugeotu 508 najdete stylového parťáka, který vás bude důstojně reprezentovat, za jízdy vás bude konejšit pohodlím a těšit rozsáhlou výbavu. Samozřejmě výběr v tomto segmentu je široký a konkurence silná, ale jen málokteré auto umí nadělat tolik parády jako Peugeot 508.
Základní cena Peugeotu 508 činí 890 000 Kč za diesel, hybrid pořídíte minimálně za 1 100 000 Kč. Pouze hybridní 508 pak můžete mít ve vrcholné výbavě GT a GT Pack.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Výkon | 133 kW (180 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 300 Nm při 3 000 ot./min. |
Elektromotor | 110 k a 320 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 225 k a 360 Nm |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 795 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,1 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 1,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 l |
Kapacita baterie | 11,8 kWh (využitelná 9,3 kWh) |
Elektrický dojezd | až 54 km |
Nabíjení | až 3,7 kW, na přání až 7,4 kW |
Kola a pneumatiky | 235/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 750/1 907/1 403 mm |
Rozvor | 2 793 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 431 l |