Článek
Peugeot s vrcholnou verzí svého sedanu 405 přišel až poměrně pozdě – v roce 1993. Auto ale napěchoval výbavou, co se do něj vešlo – elektrická okna, sportovní sedadla čalouněná kůží a Alcantarou, audiosystém, tempomat, větší brzdy a automatická klimatizace. Zvenku bylo ale vše skryté, sedan měl jen sportovní kola, malé křídlo a decentní logo T16 na víku kufru.
Pod kapotu svého vrcholného modelu si Peugeot vybral dvoulitr XU s výkonem 200 koní. Ovšem při zapnutí funkce overboost (zvýšení plnícího tlaku turba) dostal řidič dalších 20 koní navrch po dobu 45 sekund. Na předjížděcí manévr to stačilo bohatě. Kvality motoru ilustruje i fakt, že později sloužil jako základ agregátu v soutěžním speciálu 206 WRC.
Pohon všech kol byl standardem, preferována ale byla přední náprava. Pětistupňová převodovka měla větší spojku z typu 605 V6. Na stovce byl tenhle sedan za 7,1 sekundy, výrobce garantoval maximálku 235 km/h. Na 1380 kg těžké auto slušná čísla, co říkáte?
Tři desítky vyrobených aut okamžitě koupilo francouzské četnictvo, takže porušovat tamní rychlostní limity nebylo vhodné. A ještě výkonuchtivým zákazníkům zmenšili možnost pořídit si jeden z 1016 kusů. Když odečtete bourané, odložené a vytuněné kusy, je setkání s jedním z přeživších vzácným okamžikem.