Hlavní obsah

Peugeot 3008 Hybrid4 – Lev s většími tesáky

Foto: Jiří Čermák

Automobilka Peugeot po čtyřech letech na trhu vylepšila svůj bestseller, SUV označené 3008, o nejmodernější technické vychytávky, které z něj dělají jeden z nejsofistikovanějších vozů v segmentu. Především však designéři vymazlili jeho design, takže je zároveň také jeden z nejhezčích…

Článek

Těžko na dnešním trhu najdete vizuálně přitažlivější produktovou řadu, než jakou nyní nabízí Peugeot. Od malých prcků, přes rodinná SUV až po manažerské limuzíny jde o auta, která na ulici nepřehlédnete, aniž by na sebe přitahovala pozornost zbytečnou samoúčelnou extravagancí (zdravíme do Lexusu) nebo kontroverzí (zdravíme do BMW). Jsou to prostě moc pěkná auta.

To platilo i pro sourozenecké duo SUV 3008 a 5008, na kterých se ty čtyři roky na trhu nepodepsaly vráskami kazícími jejich krásu. Přesto u Peugeotu naznali, že přišel čas na změnu, a obě auta tak dostala novou tvář, díky níž teď budou ještě nepřehlédnutelnější. Nejvýraznější úpravou je nová příď s bezrámovou maskou chladiče a s prohnutými světlomety (s full-LED technikou, která umí svítit do zatáček a lépe prosvítí mlhu) s dlouhými „tesáky“ LED denního svícení. 3008 díky těmto změnám vypadá ještě hodnotněji než dosud.

Foto: Jiří Čermák

S novou tváří je model 3008 ještě nepřehlédnutelnější

Vylepšení techniky se dočkala i zadní světla (full-LED technika, vylepšená grafika a dynamický blinkr), v kabině se uhnízdil nový 12,3palcový přístrojový panel doplněný dotykovým infotainmentem s úhlopříčkou zvětšenou z osmi na 10,1“. Horkou novinkou je systém nočního vidění, který dokáže detekovat chodce a zvířata na vzdálenost až 250 metrů. Systém nouzového brzdění nově umí rozeznat chodce a cyklisty i ve tmě, adaptivní tempomat byl vylepšený o funkci stop&go a systém rozpoznávání značek se kromě rychlostních omezení nově naučil číst také stopku, jednosměrku nebo zákaz předjíždění. Velmi šikovné!

Foto: Jiří Čermák

Další designové změny jsou pouze decentní

Za volantem si však žádných radikálních změn nevšimnete (možná vás zaujme pár dekorů jako třeba ten z lipového dřeva nebo čalounění kůží Nappa). Samozřejmě si musíte zvyknout na i-Cockpit, tedy nevšední koncept interiéru s malým volantem a přístrojovým panelem umístěným až nad ním, který ergonomicky nevyhovuje všem (ve vyšší kabině SUV funguje lépe než u menších modelů), ale 3008 od vás jakožto řidiče žádné větší ústupky nevyžaduje – stále se řídí snadno a lehce, jezdí pohodlně a bezpečně.

Ti nejzarytější fanoušci dieselů možná obrečí konec 2,0 HDi (180 k), ale většině bude 130koňový 1,5 BlueHDi stačit. Překvapivě pěkně jezdí základní benzinový tříválec 1,2 PureTech (130 k), chybu neuděláte ani se silnějším a hladším čtyřválcem 1,6 PureTech (180 k), ale tou nejzajímavější volbou jsou plug-in hybridní jednotky.

Jsou dvě a obě staví právě na přeplňovaném benzinovém čtyřválci – první verze ho spojuje s jedním elektromotorem (společně přes osmistupňový automat pohánějí přední kola kombinovaným výkonem 225 k), druhá k tomu přidává ještě druhý elektromotor na zadní nápravě, který vytváří pohon všech kol a kombinovaný výkon posouvá až na úroveň 300 koní!

Foto: Jiří Čermák

Elektřina přináší vysoký výkon i úsporný provoz. Ale pouze při pravidelném dobíjení

Tyto dvě nejsilnější verze 3008 přitom patří k nejúspornějším, baterie o kapacitě 13,2 kWh totiž zajišťuje čistě elektrický dojezd až 59 kilometrů (případně v hybridním režimu snižuje spotřebu na mnohem delší trase). Jízda na elektřinu je dostatečně hbitá a ukázkově tichá, přitom máte pod pravým chodidlem vždy dostatek výkonu na předjíždění (benzinový motor se dokáže zapojit do hry opravdu rychle) a nemusíte se bát, že zůstanete stát u krajnice, až vám elektřina dojde – pak se totiž vůz přepne do hybridního režimu a pokračuje vesele dál (byť se spotřebou kolem šesti litrů, takže doporučujeme pravidelně nabíjet).

Samozřejmě nevyjde lacino, ale proč by taky měl – vždyť jde o nejvýkonnější, nejrychlejší a technicky nejpropracovanější model v nabídce! Ale skvělou zprávou je, že ať už sáhnete po kterékoliv variantě 3008, nebudete zklamaní – všechny jezdí podobně pohodlně a stejně snadno se řídí, především ale všechny vypadají stejně atraktivně. A to je pro mnohé zákazníky to naprosto nejdůležitější.

Ceník modernizovaného Peugeotu 3008 začíná na částce 620 000 Kč, za kterou máte benzinový 1,2 PureTech s výkonem 130 koní a s manuální převodovkou, za stejně výkonný diesel 1,5 BlueHDi si připlatíte 40 tisíc (osmistupňový automat je pro obě verze za příplatek 50 tisíc korun). Nejlacinější hybrid s výkonem 225 koní pořídíte ve střední výbavě Allure Pack za 975 tisíc, 300koňový Hybrid4 je až s vyšší výbavou GT za 1 180 000 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + 2 elektromotory
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon147 kW (200 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment300 Nm při 3 000 ot./min.
Elektromotorpřední 110 k a 320 Nm, zadní 113 k a 166 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí300 k a 520 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 915 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,9 s
Maximální rychlost240 km/h
Spotřeba (kombinace)1,3 l/100 km
Objem palivové nádrže43 l
Kapacita baterie13,2 kWh (využitelná 10,4 kWh)
Elektrický dojezdaž 59 km
Nabíjení3,7 kWh, na přání 7,4 kWh
Kola a pneumatiky225/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 447/1 841/1 624 mm
Rozvor2 675 mm
Objem zavazadlohévo prostoru395 l
Načítám