Článek
Rok 2013 byl pro Peugeot klíčový, došlo totiž k uvedení modelu 2008 na trh. Odhalení se SUV dočkalo už 7. ledna, evropské klientele bylo představeno na jaře a v Česku debutovalo 12. června. V roce 2016 přišel facelift a předloni nastoupila svěží druhá generace, která všem vyrazila dech svým ohromujícím designem.

Peugeot 2008 první generace dorazil na český trh 12. června roku 2013
Neméně zajímavá jsou rovněž prodejní čísla. Od roku 2013 se v Česku ke konci listopadu 2020 udalo 14 773 vozů, zatímco ve světě ke konci září 2020 celkově 1 258 000 vozů. Zájemci u nás jsou nejen ze stran firem (podnikatelů), ale i soukromníků, což podporují data tuzemského zastoupení Peugeotu, které udává poměr retail versus fleet přibližně 50 na 50.
Peugeot 2008 byl v Česku nejprodávanějším malým SUV v letech 2020, 2019 a 2018, kdy si dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) ukrojil zhruba 15% podíl v segmentu SUV-B. V letech 2017, 2016, 2015 a 2014 se držel ve své třídě na druhé příčce hned za Renaultem Captur.

Modernizace uskutečněná v roce 2016 přinesla decentní vzhledové retuše
V roce 2013 předstihl debutující model 2008 kromě Capturu ještě osobitý Nissan Juke. Musíme však podotknout, že do roku 2018 byla všechna SUV v jednom pytli s off-roady, proto jsme provedli relevantní datovou selekci, odpovídající současnému třídnímu zařazení předmětného vozu.

Designovou revolucí je až druhá generace, která měla premiéru v roce 2019
Našemu trhu momentálně dominují prodeje 100koňového tříválcového turbobenzinu s šestirychlostním manuálem (1.2 PureTech 100 S&S MAN6) – ten tvoří asi 70 % objemu. Dalších zhruba 20 % si drží 130koňová zážehová dvanáctistovka se třemi válci, výkonem 130 koní a osmirychlostním automatem (1.2 PureTech 130 S&S EAT8). Napříč generacemi je nejoblíbenější červená barva, ovšem v rámci druhého provedení se do popředí dere nepříplatková oranžová metalíza. Dlouhodobě populární je rovněž šedá.
Objem dělá dojem
Velikost kufru je důležitá také u malých aut. Jelikož kompaktní sportovně-užitkové vozy nabírají na popularitě rychlostí světla, podívali jsme se i na jejich zavazadelníky. Nabízíme proto porovnání objemu prostoru pro bagáž u 2008 a jejích přímých konkurentů.
Model (SUV-B) | Objem zavazadlového prostoru |
---|---|
Peugeot 2008 | 434 l |
Audi Q2 | až 405 l |
DS 3 Crossback | 350 l |
Fiat 500X | 350 l |
Ford Puma | až 456 l |
Hyundai Kona | 374 l |
Kia Stonic | až 352 l |
Renault Captur | 404 l |
MINI Countryman | 450 l |
Nissan Juke | 422 l |
Toyota C-HR | až 377 l |
Suzuki Vitara | 375 l |
Volkswagen T-Cross | 455 l |

Kompaktní lvíče nabídne základní 434litrový objem kufru
Ve jménu spolehlivosti
Možná vás to překvapí, ale některé staré francouzské vozy neměly úplně dobrou pověst kvůli časté kazivosti. Doba se však značně posunula, stejně tak i monitoring spolehlivosti automobilů. Jak si vede hrdina našeho článku versus konkurence ze stejné třídy, nám prozradí výtah z aktuální statistiky TÜV Report 2021. Přiložená tabulka zobrazuje modely, procenta vozů potýkajících se s vážnými závadami a průměrné kilometrové nájezdy.
2–3 roky staré vozy | ||
---|---|---|
Peugeot 2008 | 6,3 % | 37 000 km |
Audi Q2 | 2,5 % | 36 000 km |
Renault Captur | 4,0 % | 33 000 km |
Nissan Juke | 6,4 % | 39 000 km |
Suzuki Vitara | 3,5 % | 43 000 km |
Suzuki Jimny | 5,9 % | 28 000 km |
Ford EcoSport | 4,6 % | 34 000 km |
Mazda CX-3 | 2,7 % | 36 000 km |
Citroën C4 Cactus | 8,9 % | 42 000 km |

Druhá generace Peugeotu 2008 se stále pyšní unikátní koncepcí kokpitu
4–5 let staré vozy | ||
---|---|---|
Peugeot 2008 | 11,0 % | 57 000 km |
Renault Captur | 6,1 % | 52 000 km |
Ford EcoSport | 8,6 % | 51 000 km |
Nissan Juke | 9,6 % | 57 000 km |
Suzuki Jimny | 11,3 % | 45 000 km |

Facelift první generace navazoval na svěží pojetí francouzského interiéru

V roce 2013 přišel Peugeot 2008 s inovativním kokpitem, který ovšem nevyhovuje každému
SUV second-hand
Vozy z druhé ruky bývají pro mnoho lidí cenově dostupnější, proto nesmíme opomenout analyzovat i tento trh. Jak se tedy odrazila popularita modelu Peugeotu 2008 na poli s ojetými automobily? Francouzské SUV opět srovnáme s konkurencí.
Roky výroby 2013–2015 | Průměrný cenový rozsah |
---|---|
Peugeot 2008 | 170 000 Kč až 270 000 Kč |
Renault Captur | 190 000 Kč až 250 000 Kč |
Nissan Juke | 175 000 Kč až 250 000 Kč |
Suzuki Jimny | 270 000 Kč až 400 000 Kč |
Suzuki Vitara | 290 000 Kč až 400 000 Kč |
Ford EcoSport | 250 000 Kč až 300 000 Kč |
Fiat 500X | 250 000 Kč až 285 000 Kč |

První generaci koupíte celkem levně, ale berte jen kusy s nízkým nájezdem
Roky výroby 2016–2018 | Průměrný cenový rozsah |
---|---|
Peugeot 2008 | 220 000 Kč až 390 000 Kč |
Audi Q2 | 550 000 Kč až 900 000 Kč |
Renault Captur | 230 000 Kč až 340 000 Kč |
Nissan Juke | 260 000 Kč až 330 000 Kč |
Suzuki Vitara | 300 000 Kč až 450 000 Kč |
Ford EcoSport | 275 000 Kč až 380 000 Kč |
Fiat 500X | 310 000 Kč až 360 000 Kč |

O mladé faceliftované modely je na trhu s ojetinami velký zájem
Kvůli vyšší přesnosti jsme u všech značek vynechali skladové vozy, vraky, předváděčky, sportovní deriváty (RS, Nismo aj.), případně výrazně upravené kusy. Data jsou platná ke dni tvorby článku a jako zdrojový server posloužil inzertní portál Sauto.cz.
Těsná rivalita
Na poli cenově dostupných kompaktních SUV to nesmíte přehánět se základní cenou, naopak je třeba nastavit finančně přijatelnou politiku a za několik set tisícovou investici nabídnout solidní výbavu. Jinak u soukromníků a podnikatelů nelze uspět. Přece jen tihle SUV prcci žádnou korporátní flotilu patrně nenaplní. Takže co dostanete v základu a za kolik?
Peugeot 2008
Základní výbava ACTIVE za 395 000 Kč obsahuje benzinový tříválec s turbem o výkonu 100 koní a šestirychlostní manuál. Dále tu najdete například šest airbagů, tempomat, zadní parkovací senzory, palubní počítač, senzory světla i deště, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, manuální klimatizaci, centrál s dálkou, všechna okna v elektrice a balíček bezpečnostních asistentů.

Peugeot 2008 druhé generace láká hlavně na povedený design
Renault Captur
Za 400 000 Kč k vám domů přijede model Captur ve výbavě ZEN, která nabídne litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 91 koní a mechanicky ovládaný šestikvalt. Mezi zajímavé prvky standardu patří například přední plně diodové lampy, elektricky ovládaná boční okna, základní bezpečnostní asistenty, tempomat, šestice airbagů, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, světelný senzor, manuální klimatizace, loketní opěrka a netradiční 17palcová ocelová kola.

Renault Captur má ve standardu diodové lampy, což je velké plus
Hyundai Kona
Osobitá Kona prošla nedávno faceliftem, proto si ji můžete už od 399 990 Kč užívat v bezpříplatkové variantně START. To také znamená, že se zde role pohonné jednotky ujímá litrový zážehový tříválec o výkonu 120 koní, který si notuje s šestirychlostní manuální převodovkou. Za výbavu čítající například základní balíček asistentů, přední i zadní okna v elektrice, světelný senzor, centrál s dálkou, manuální klimatizaci, tempomat, palubní počítač, zadní parkovací kameru, loketní opěrku nebo multimediální systém s dotykovou obrazovkou také nezaplatíte nic navíc.

Hyundai Kona zase poskytne výkonný 120koňový motor už v základu
Mezi další zajímavé a dobře prodávané konkurenty patří například Ford Puma, Opel Crossland, Seat Arona, Kia Stonic nebo Suzuki Vitara.

Velmi blízkým a vážným konkurentem je také Ford Puma
Ceny a výbavy byly čerpány z webových stránek jednotlivých výrobců a odpovídají informacím dostupným ke dni tvorby článku, přičemž jsme kvůli objektivitě vynechali limitované ceníky/edice.
Hybrid na obzoru
SUV lvíče se nejspíš už v roce 2022 dočká mild-hybridní verze s automatickou převodovkou s dvojitou spojkou e-DCT od firmy Punch Powertrain (Francie). Prozatím také není informace, že by oblíbené auto mělo přijít o spalovací motory, ostatně kdo touží po čisté elektřině, ten sáhne po derivátu e-2008.

Kompaktního lva koupíte rovněž v plně elektrické verzi nazvané Peugeot e-2008
Peugeot 2008 jednoznačně prokázal, že má co nabídnout, a především ve své druhé generaci předvedl naprosto mistrovský vzhled. Osobní automobily pro každodenní užití by se lidem měly rovněž líbit a v případě elegantně-expresivního provedení tohoto kompaktu máme za to, že Francouzi trefili střed pomyslného designového terče.