Článek
Nyní prošel modernizací i z něj odvozený crossover 2008, takže zbývalo podívat se mu na zoubek a zjistit, jestli si povede stejně dobře. I ta kombinace automatické převodovky a malé benzínové dvanáctistovky totiž v malé 208 fungovala, tak tady by tomu nemuselo být jinak.
Operativní leasing Peugeot 2008
Peugeot asi s modernizací otálel proto, že jde o nejprodávanější model značky, který už se za tři roky výroby prohání po světě ve více než půl milionech exemplářů. Ostatně i u nás v ulici jeden starší parkuje, takže jsem měl ideální podmínky k porovnání designu před a po faceliftu. Auto dostalo novou svislejší masku chladiče se svislými žebry a nové, vespod vykrojené přední světlomety s 3D efektem. Výsledný dojem vám navíc může podpořit dobře zvolený odstín karoserie, jako v našem případě. Zobrazená červená Ultimate je ovšem v ceníku za příplatek 17 tisíc korun. Některé věci, jako samoúčelný hrb nad zadními dveřmi s plastem imitujícím vyšší okno (stále tápu nad účelem tohoto designového prvku) zůstaly. Testovaný kousek byl ve výbavě GT Line, která je nově vrcholem celé modelové řady. Dosavadní stupně výbavy Access, Active a Allure v nabídce zůstávají. Právě od dosavadní nejvyšší výbavy Allure si GT Line půjčila plastové olemování blatníků, které se ke crossoveru hodí víc.
Vnitřní prostor byl převážně tmavý a s červeným dekorováním v podobě proužků. Celkově to v interiéru působilo velmi útulně a díky velkému panoramatickému střešnímu oknu nebyl interiér ani tmavý. Před sluncem vás navíc chrání elektricky ovládaná clona, která se pohybuje v diodami osvětlených kolejnicích. Bohužel okno není otevíratelné. Sedadla mají v GT Line lepší boční vedení a jsou čalouněna kombinací látky a kůže. Nejen že vypadají dobře, ale jsou i velmi pohodlná. Méně vás však potěší pozice za volantem. Ano, je vyšší, ale to není u crossoveru problém, v téhle kategorii s tím počítáte. Horší je umístění malého zploštělého volantu a za ním velmi vzdálených budíků. Pokud jste vyšší postavy a nastavíte si volant i sedadlo do správné pozice, bude vám věnec část budíků schovávat. Tímto problémem ale poslední dobou menší Peugeoty trpí a musíte si tak vybrat, zda volíte správný a pohodlný posez, nebo plnou informovanost. Já zvolil posez.
Po faceliftu už Peugeot u modelu 2008 nenabízí šestnáctistovku VTi, ale pouze tříválcové dvanáctistovky PureTech s výkony 80 nebo 110 koní. Na výkonu se podílí jiná elektronika a také jiné turbodmychadlo. K silnější variantě můžete mít pouze manuální šestikvalt, u té slabší, kterou testujeme i my, můžete mít manuální pětikvalt nebo automatickou převodovku. A právě automat EAT6 od společnosti Aisin je i v testovaném kousku. Zachována však zůstala možnost řadit si ručně pákou měniče, což je vhodné zejména při předjížděcích manévrech. Bohužel je to zase opačně, než je člověk zvyklý, tedy podřazujete směrem dozadu. Automat v režimu D jinak pracuje plynule a motor většinou drží v tichých otáčkách, vytáčí jej pouze při kick-downu. Vlastně to ale není potřeba, protože maximum točivého momentu je dostupné už na 1750 otáčkách.
Změn se dočkal i podvozek, když přední náprava u dvanáctistovek nově používá zesílené těhlice ze sportovní 208 GTi. Změny cítím i z tlumičů, které jsou komfortnější, ale přitom ve vyšších rychlostech nezpůsobují větší houpavost auta při prudších manévrech. Celkově je jízda zatáčkami s novou 2008 příjemnější, než bych čekal. Svůj podíl na tom má i poměrně komunikativní řízení u střední polohy. Jistě, pořád to není žádná řidičská nirvána, ale na crossover funguje velmi slušně. Týdenní průměrná spotřeba pak byla slušných 6,6 litru.
Dalo by se čekat, že všechna ta světlá výška a oplastování jsou tu jen na efekt. Ovšem u verze GT Line máte ve standardu Grip Control převzatý z větší 3008. Ten nabízí pět jízdních režimů – standard, vypnutí ESP fungující do rychlosti 50 km/h, sníh, bláto a písek. Systém reguluje zásahy ESP do řízení a zpřesní regulaci prokluzu. Nejde tedy o plnohodnotnou náhradu pohonu všech kol, ale rozhodně by si podobnou možnost zasloužil každý crossover, který se tváří trochu odolněji, než běžný hatchback.
Facelift Peugeotu 2008 se tak dá shrnout jako podařený. Zvláště, když jej zkombinujete s novým benzínovým tříválcem a novou výbavou GT Line. Pravda, to už ale něco stojí, konkrétně bez příplatků 480 tisíc korun, ale za své peníze dostanete dobře fungující a vybavené auto. Zdá se, že se Peugeot v malých autech opět našel a opět je staví výborně. Doufejme, že už mu to vydrží.
Motor | vznětový přeplňovaný řadový tříválec |
Objem | 1199 |
Výkon | 81 (110)/5500 |
Točivý moment | 205/1750 |
Převodovka | 6stupňová automatická Aisin EAT6 |
Maximální rychlost | 188 |
Zrychlení 0-100 Km/h | 10,3 s |
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) | 5,9/4,1/4,8 l/100 km |
Provozní/užitečná hmotnost | 1140/550 kg |
Rozměry (délka x šířka x výška) | 4159 x 1739 x 1556 |
Rozvor | 2 537 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Objem zavazadelníku | 360/1194 l |
Základní cena | 320 000 Kč |
MISS France 2016 v 2008
Prakticky stejně nakonfigurovanm Peugeotem jezd i MISS Francie 2016. Jak je vidět, je tahle kombinace auta a barvy doopravdy chic.