Článek
Nic lepšího než led, hřebíky a lehoučké ovladatelné autíčko. Přesně tahle kombinace na nás čekala kousek od lyžařského střediska Val d'Isere ve Francii. Na ledovém okruhu v Tignes jsme měli připraveny hatchbacky ze sedmdesátých let, se kterými se jezdily pohárové závody na okruzích, v rally nebo rallycrossu. Stejně zbarvené hračky byly vybaveny pneumatikami s malými hřeby.
V roce 1978 Peugeot představil limitovanou verzi modelu 104 s označením ZS. Vyrobilo se jich pouze 1 200 kusů a část z nich sloužila pro pohárové závodění, kde všechny vozy byly oblečeny do stejných týmových barev. Sportovní verze ZS byla předchůdcem oblíbeného hothatche Peugeot 205 GTI a měla motor o objemu 1,3 litru s výkonem 80 koní. Byly vlastně dvě varianty, protože v roce 1982 přišel facelift, který proměnil příď vozu a přidal pětistupňovou manuální převodovku. Jak se s tímto strojem jezdí, se můžete podívat v našem krátkém videu.