Hlavní obsah

Pět rodinných dobytčáků s potenciálem

Foto: Archiv Garáž.cz

Za volantem MPV zábava končí, vaše reprodukční povinnost je očividně splněna a vy můžete klidně umřít. Co když se s tím ale nesmíříte? Vybrali jsme vám 5 MPV s potentním motorem. Takže vás spíš zabije strom u krajnice, až to přepálíte v nájezdu do zatáčky.

Článek

Ford S-Max 2.5 T

Foto: Archiv Garáž.cz

Vlastně ani nemůžeme začít ničím jiným než S-Maxem, protože je to takový Focus ST, jen mnohem praktičtější. Senzačně naladěný podvozek ve spojení s legendárním pětiválcem proměnil tohle auto z nudného transportéru vřeštících dětí v TGV. Škoda, že většina z vás si ho koupila ve smutné naftové verzi. Ta totiž nenabízí takřka nic z těch výjimečných pozitiv této benzínové verze. Vaše chyba, sami si za to můžete. Příště si klidně kupte Citroën Picasso a tenhle 220 koňový zázrak (na stovku za 7,9 sekundy a maximálka 230 km/h) nechte fajnšmekrům.

Renault Espace V6

Foto: Archiv Garáž.cz

Ano, také si pamatuju, jak Richard Hammond oslavoval výročí modelu Espace tím, že vymyslel závody MPV, ve kterých měl právě Espace vyhrát. A aby to měl snazší, vybral si pro závody verzi s benzínovým vidlicovým šestiválcem. Původní třílitr vystřídal ve čtvrté generaci motor o objemu 3,5 litru. Šlo o pohonnou jednotku z japonského kupé Nissan 350Z. V Renaultu měl ale stažený výkon na 241 koní. I tak zvládl zrychlit na stovku za 7,8 sekundy. Není to sice prvoplánově rychlé MPV, ale rozhodně leckoho na silnici překvapíte.

Volkswagen Sharan VR6

Foto: Archiv Garáž.cz

I nudný Sharan si můžete koupit v hodně zajímavé verzi. Ale i tady najdete jen málo nadšenců, kteří dali přednost hutnému šestiválci před oblíbeným 1.9 TDI, nejlépe pak s červeným íčkem. Je to vcelku logické, protože rodinné auto by mělo především jezdit za málo nafty, být prostorné a praktické. Nicméně verze VR6 je hodně lákavá, protože z ní dostanete 174 koní, po faceliftu dokonce 201 koní. Když si odmyslíte pištící děti vzadu a záchodový posez, můžete se zasnít do pocitu, že řídíte malé kupé Corrado. Sharan se mu samozřejmě rovnat nemůže, ale i tak zvládá stovku za 9,6 sekundy. V další generaci sice Sharan o příjemně zvučný šestiválec přišel, ale jako náhradu dostal přeplňovaný dvoulitr TFSI z Golfu GTI, což také není úplně marná verze.

Opel Zafira OPC

Foto: Archiv Garáž.cz

Mnohem typičtější, než Meriva z minulé TOP5, je Zafira OPC. Britové ji znají jako Vauxhall Zafira VXR. Verze OPC se objevila už i v první generaci populárního MPV (měl jsem pro vás nachystaný test, ale jedna paní řidička konkrétní Zafiru poslala do věčných šrotišť, takže když mi doporučíte jiný kousek, budu vám vděčný) s dvoulitrem z Astry a výkonem 192 koní. Na stovku se dokázala dostat za pěkných 7,6 sekundy. Ale teprve v druhé generaci šlo o řádné plnotučné dílo Opel Performance Centrum. Nechyběly výrazné nárazníky, velká kola a sportovní, pořádně tvrdý a snížený podvozek. Auto dosahovalo výkonu 240 koní a stovku zvládlo za 7,2 sekundy. Tady prostě nemáte výmluvy na to, proč vaše děti nestihly začátek školní výuky.

Mercedes-Benz R63 AMG

Foto: Archiv Garáž.cz

Dobrá, třída R od Mercedesu není zrovna nejběžnější MPV na trhu, ale možná právě proto jí mám docela rád. Na oblíbenosti získává paradoxně až teď, dlouho po ukončení výroby. Prostě prostorný šestimístný interiér s dostatečným zavazadlovým prostorem budete těžko hledat. Ve verzi R63 jej možná nebudete považovat za klasické AMG, ale ona zrychluje a zní tak, že si tu zkratku v názvu opravdu zaslouží. Jeho vidlicový osmiválec 6,2 l nabízí skvělých 510 koní, které pohání všechna kola. Nejrychlejší erko zrychlí na stovku za 5,1 sekundy. Když jste si nechali odstranit omezovač na 250 km/h, zvládlo nabroušené erko jet až 298 km/h.

Načítám